طرح مجموعه شهری همدان ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری ندارد
17 دی 1401 - 10:54
بازدید 112
5
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: طرح مجموعه شهری همدان ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های همجوار همدان ندارد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: ایوب اسداللهی درباره ابلاغ طرح مجموعه شهری همدان، اظهار کرد: در این زمینه برخی رسانه ها برداشت ناقصی از موضوع داشته اند که به اطلاع مردم شهرستان بهار می‌رساند «مجموعه شهری و شاخص‌هـای آن» در جلسه مورخ ۱۳۸۸/۰۲/۳۱ تصویب شد.

وی تصریح کرد: این تعریف براساس مصوبه هیأت وزیران مورخ ۱۳۷۴/۰۷/۲۶ و به منظور امکان و ایجاد برنامه‌ریزی واحد برای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور صورت گرفته است.

اسداللهی ادامه داد: براساس این مصوبه «تمامی شهرهای کشور» به صورت مجموعه هایی درنظر گرفته می‌شوند تا برنامه ریزی های منطقه ای با مدیریت یکپارچه و مدیریت در توزیع متناسب زیرساخت ها در یک پهنه و منطقه صورت پذیرد و از تمرکز خدمات در شهر مرکزی جلوگیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: از این گذشته مباحث پدافند غیرعامل هم بر این نکته تأکید دارد و  یکی دیگر از اهداف آن توزیع متناسب جمعیت و فعالیت و توسعه پایدار در این محدوده است.

وی با تأکید بر اینکه صرفاً شهرهای پیرامونی با شهر مرکز یکپارچگی اقتصادی، اجتماعی و خدماتی خواهند داشت، بیان کرد: طرح مجموعه شهری، ارتباطی به حریم سیاسی و تقسیمات کشوری شهرستان‌های همجوار همدان نداشته و این برداشت ناقص رسانه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید:
طرح جامع شهر همدان در دستور کار راه و شهرسازی قرار گیرد
دادستان همدان خواستار تعیین تکلیف طرح جامع شهری شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.