پروژه استحصال آب از رطوبت هوا در دستور کار مدیریت استان کرمانشاه قرار دارد
18 دی 1401 - 14:16
بازدید 75
3
مدیرکل دفتر فنی استانداری کرمانشاه: مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری کرمانشاه گفت: با توجه به وقوع خشکسالی حاد در سال های اخیر، موضوع استحصال آب از رطوبت هوا برای تامین آب شرب نقاط دور افتاده استان در دستور بررسی قرار دارد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «محمدجواد خجسته» روز یکشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی آب شرب کرمانشاه، افزود: موضوع استحصال آب از رطوبت هوا سال هاست در دنیا اجرا می شود و در ایران نیز در دانشگاه علم و صنعت و برخی شرکت های دانش بنیان، مطالعات و اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز با توجه به خشکسالی حاد سال های اخیر، این راهکار باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در همین راستا قصد داریم با بهره گیری از تجربیات دیگر استان‌ها، مقدمات اجرای آن را در نقاط دورافتاده و بحرانی استان فراهم کنیم.

خجسته در دنباله سخنانش بر ضرورت فرهنگ سازی پیرامون ‌مصرف صحیح آب از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها عنوان کرد: متاسفانه ۳۰ تا ۴۰ درصد آب شرب شهر کرمانشاه به دلایل مختلف پرت می شود.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: دستگاه های متولی موظف هستند با همکاری صدا وسیما برنامه های منظمی پیرامون آثار بحران خشکسالی و ضرورت مدیریت مصرف ارائه دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: بخش مهمی از آب شرب شهر کرمانشاه از طریق چاه تامین می‌شود و در این شرایط کنترل برداشت از دشت بالادستی میاندربند یک اولویت مهم است.

خجسته همچنین بر قطع و جمع آوری انشعاب های غیرمجاز از خط آب شرب شهر صنعتی کرمانشاه طبق مصوبه قرارگاه آب شرب تاکید کرد و گفت: بخشی از این انشعابات غیرمجاز، قطع شده و باید طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی آب بقیه انشعابات هم قطع و جمع آوری شود.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۳۷۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

بیشتر بخوانید:
کرونا و خشکسالی از چالش‌های جدی کرمانشاه است
خشکسالی عامل اصلی خشک شدن “سراب نیلوفر”

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.