مشاوره غلط به نفت آبادان؟ / بازیکنان خارجی نیامده در راه بازگشت به خانه
19 دی 1401 - 16:41
بازدید 88
5
باشگاه صنعت نفت آبادان در حالی اقدام به جذب دو بازیکن خارجی داشته است که این بازیکنان به دلیل نداشتن شاخصه های لازم از نظر سازمان لیگ برای بازی در لیگ حرفه ای فوتبال ایران، باید به کشورهای‌شان برگردند.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: یک مدافع اروگوئه‌ای، یک مهاجم کروات و یک هافبک عراقی با نظر ادسون تاوارس برای تقویت تیم نفت آبادان جذب شدند اما در حالی که سه هفته از حضور مدافع اروگوئه‌ای و یک هفته از حضور مهاجم کروات می گذرد، این دو بازیکن به دلیل این که فاقد شاخصه های بازی در لیگ برتر ایران هستند باید علی رغم هزینه های فراوانی که جهت حضور آن ها در آبادان شده است، این شهر را ترک کنند.

بازیکنان خارجی برای بازی در سطح اول لیگ حرفه ای ایران باید دارای شاخصه هایی باشند؛ مدافع اروگوئه که براساس قانون جزو بازیکنان آمریکای جنوبی محسوب می شود باید “حداقل در سه فصل گذشته عضویت در دو رده بالای مسابقات کشور مبدأ را داشته باشد”. اما این بازیکن علی رغم این که تست های پزشکی را در ایران پشت سر گذاشته است، هنوز تکلیفش برای بازی در ایران مشخص نیست زیرا در شش هفت ماه اخیر برای هیچ تیمی به میدان نرفته و همین نیز مشکلاتی برای جذب این مهاجم ایجاد کرده است که باشگاه نفت در تلاش است این مشکل را حل کند.

اما مهاجم کروات که به عنوان یک بازیکن اروپایی همان قانون مربوط به جذب بازیکنان آمریکای جنوبی شامل او می شود، کلا شاخصه لازم را ندارد و نمی تواند در لیگ برتر ایران توپ بزند.

هافبک عراقی نیز که جزو بازیکنان آسیایی و اقیانوسیه محسوب می شود، طبق قانون باید”حداقل در سه سال گذشته عضویت تیم ملی بزرگسال کشور متبوع را داشته یا در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ACL بازی کرده باشد و یا حداقل در پنج سال گذشته عضویت تیم ملی امید کشور متبوع را داشته باشد”، با داشتن شرایط لازم می تواند برای نفتی ها بازی کند ولی از آن جا که فعلا پنجره نقل و انتقلات نفت آبادان به دلیل شکایت میلاد جهانی از این باشگاه بسته بوده، منتظر باز شدن پنجره باشگاه است.

نکته مهم این است که چرا باشگاه نفت آبادان که در سطح حرفه ای فوتبال حضور دارد، پیش از جذب بازیکنان خارجی و هزینه فراوان برای حضور آن ها در ایران، آن هم در حالی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند، نتواسته ابتدا شرایط بازیکنان خارجی را برای بازی در ایران بررسی و بعد اقدام به جذب آن ها کند تا این همه هزینه و پول هدر نرود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.