عرضه چانگان و کیا در بورس کالا تأیید شد؛ پیش‌فروش قبل از واردات خودرو به کشور
20 دی 1401 - 11:09
بازدید 153
5
مطابق اعلام سخنگوی وزارت صنعت، نخستین خودروهای وارداتی به کشور طی ماه جاری در بورس کالا به فروش خواهند رسید. این خودروها از دو برند چانگان و کیا هستند که توسط شرکت‌های سایپا و کوشا خودرو به بازار ایران وارد شده‌اند. عجیب آنکه براساس اطلاعاتی که تا این لحظه منتشر شده است، تاکنون تنها تعداد اندکی از خودروهای مذکور به ایران وارد شده‌اند و پیش‌فروش خودروهای مذکور در بورس کالا، عملاً به‌معنای خرید خودروهایی است که هنوز در ایران وجود ندارند و قرار است در آینده تأمین شوند!
منبع : انتخاب
پ
پ

به گزارش گفتمان: بنابر اعلام وزارت صمت، تاکنون حدود ۴۰ هزار ثبت سفارش برای واردات خودرو در سامانه این وزارتخانه ثبت شده است. از بین شرکت‌هایی که نام آن‌ها در لیست واردات خودرو ذکر شده بود، دو شرکت سایپا و کوشا خودرو نخستین خودروهای وارداتی را به بازار ایران رسانده‌اند، بااین‌حال جزئیات تعداد خودروهای ثبت سفارش شده مشخص نیست.

کوشا خودرو واردات و عرضه خودروهای کیا به بازار ایران را در پیش گرفته است. این شرکت طیف گسترده‌ای از محصولات اقتصادی کیا را وارد کرده که لوکس‌ترین مدل‌های آن کیا اسپورتیج و کیا سراتو هستند. تاکنون تعدادی خودروی کیا توسط کوشا خودرو به بازار ایران وارد شده است که تمامی آن‌ها طی دی‌ماه جاری در بورس کالا به فروش خواهند رسید.

تعداد خودروهای وارداتی براساس مدل که در بورس کالا عرضه خواند شد به شرح زیر است:

۵۰۰ دستگاه کیا سراتو
۵۰۰ دستگاه کیا اسپورتیج
۵۰۰ دستگاه کیا K5
۲۰۰ دستگاه کیا سید
۱۰۰ دستگاه خودروهای وارداتی کیا پیکانتو
۱۰۰ دستگاه کیا پگاس
۱۰۰ دستگاه کیا ریو
۷۰ دستگاه کیا سونت
۷۰ دستگاه کیا سلتوس
علاوه‌براین، ۲۱۴۰ دستگاه، خودروهای کیا و خودروهای وارداتی چانگان نیز در صف ورود به بورس کالا قرار دارند. مسئولیت واردات و عرضه اتومبیل‌های چانگان بر عهده سایپاست و برخی مدل‌های آن برای ایرانیان تاکنون شناخته شده‌اند.

از جمله مدل‌های وارداتی چانگان به ایران می‌توان به چانگان UNI-T، چانگان UNI-K، چانگان CS55 پلاس و چانگان CS35 پلاس اشاره کرد. تصاویر برخی از این خودروها در گمرکات کشور ضبط شده است که نشان از ورود این خودروها به خاک ایران دارد. بنابر نامه‌هایی که حاکی از عرضه خودروهای وارداتی چانگان در بورس کالاست، تعداد این خودروها ۱۹ هزار دستگاه عنوان شده است. با‌این‌حال هنوز مشخص نیست که سایپا از هر مدل چانگان، چه تعداد به بازار ایران وارد کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.