تجلیل از صنعتگران برتر جشنواره  بسیج صنایع دستی آبدانان
21 دی 1401 - 14:38
بازدید 102
2
با حضور معاون صنایع دستی استان و معاون فرمانداری آبدانان در سالن جلسات فرمانداری از سه نفر برتر در رشته های عروسک بافی، گلیم بافی و چرم دوزی جشنواره صنایع دستی بسیج استان که مقام اول تا سوم را کسب نموده اند با اهدا لوح تقدیر و هدیه تقدیر بعمل آمد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: در این مراسم معاون فرماندار آبدانان گفت صنایع دستی دارای ارزش معنوی بسیاری هستند که براساس پشتوانه‎های فرهنگی و هنری گذشتگان تولید و‎ در طول قرنها به آیندگان منتقل می‎شوند.

ماشاالله اقبالی ابراز امیدواری کرد با رشد و توسعه صنایع دستی بومی، گام‎های مؤثری در راستای ایجاد فرصت‎های شغلی برداشته شود تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اشتغال‎زایی پیدا و موجبات رشد و توسعه اقتصادی نیز فرآهم آید.

وی خاطرنشان کرد شهرستان آبدانان از مناطق مستعد و پیشتاز در صنایع دستی می باشد که نیاز است در این خصوص توجه ویژه ای به آن شود.

 در ادامه محسنی معاون صنایع دستی ضمن تشکر از میراث فرهنگی و فرمانداری آبدانان بیات داشته اداره کل میراث فرهنگی استان امادگی خدمت به صنعتگران شهرستان آبدانان و همکاری با آنان در هر زمینه ای داشته و به زودی نمایشگاه هایی در خصوص فروش آثار این صنعتگران برگزار خواهد شد.

یادآور می شود رشته های عروسک بافی و گلیم بافی به جشنواره سراسری کشور راه یافتند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.