کردستان آماده ورود به صنعت داروسازی است
03 بهمن 1401 - 11:16
بازدید 73
3
استاندار کردستان: استاندار کردستان گفت: این استان آماده ورود به حوزه صنعت دارویی کشور با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های موجود است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در مراسم افتتاح شرکت توزیع دارو پخش در سنندج به مزیت‌های فراوان کردستان برای ورود به بخش تولید اقلام دارویی اشاره و اظهار کرد: از آغاز حضور در استان تلاش کردیم تا کردستان به بخش تولید دارو ورود پیدا کند و در این رابطه نیز با چندین مجموعه داخلی و خارجی مذاکره شده است.

وی افزود: کردستان مزیت‌ها و توانمندی های مطلوبی در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد و ما به شدت علاقمند هستیم زمینه ورود استان برای تولید سرم و برخی دیگر از اقلام دارویی را فراهم کنیم.

استاندار کردستان، یکی از ظرفیت‌های کردستان را وجود شهرک‌های صنعتی برای فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و افزایش تقاضا در این خصوص برشمرد و اضافه کرد: در یک سال گذشته برای زدودن و اصلاح ذهنیت ‌های گذشته نسبت به استان تلاش کردیم تا به فعالان اقتصادی بقبولانیم که کردستان توانمند و پر از ظرفیت‌های ناب برای سرمایه‌گذاری است.

زارعی کوشا با بیان اینکه ما در تولید برخی از محصولات کشاورزی و باغی در کشور به یک قطب تولید شده‌ایم، افزود: با رویکرد جدید و تعریف بسته‌های آماده و بی نام برای سرمایه‌گذاری زمینه ساز و تسهیل کننده حضور فعالان اقتصادی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۳۰ نفر توسط شرکت توزیع دارو پخش در استان گفت: برای تکمیل و توسعه این شرکت دارویی حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت تا در ادامه شاهد افزایش اشتغال و ورود استان به حوزه تولید دارو باشیم.

در حال حاضر ۴۳ شرکت دارویی در کردستان کار توزیع دارو در بین ۲۰۲ داروخانه را بر عهده دارند سهم استان از توزیع داروی کشور بنا بر تعداد جمعیت، ۲ درصد است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.