چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های مستعد ورزش اسکیت سرعت است
05 بهمن 1401 - 21:19
بازدید 166
2
دبیر هیات اسکیت چهارمحال و بختیاری گفت:حضور چهار اسکیت سوار اُستان در اردوی تیم ملی و رتبه‌های اول و دوم تیم‌های اسکیت نوجوانان دختر و پسر اُستان در لیگ‌های برتر بانوان و آقایان نشان می‌دهد که اُستان یکی از مناطق مستعد ورزش اسکیت سرعت کشور است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمدرضا رئیسی افزود: امسال چهارمحال و بختیاری با ‘امید اسکندرپور’، ‘مهدی الهیان’، ‘امیر بهزادی’ و ‘فاطمه ابراهیمی’ در اردوی تیم ملی اسکیت در بخش سرعت، حضور پررنگی داشت.

وی ادامه داد:تیم اسکیت نوجوانان دختر چهارمحال و بختیاری در حال حاضر رتبه اول لیگ برتر را در اختیار دارد و در ۲ مرحله گذشته لیگ برتر امسال به مرحله قهرمانی رسید و در مرحله سوم این رقابت‌ها که به علت وضعیت جوی یک ماهه آینده برگزار خواهد شد ، اقبال زیادی برای کسب مقام قهرمانی در این مرحله و کسب مقام اول لیگ برتر امسال دارد.

وی تصریح کرد:تیم اسکیت نوجوانان دختر چهارمحال و بختیاری در لیگ برتر امسال ۱۶۰۰ امتیاز از رقیب خودش فاصله دارد و می‌تواند تنها با کسب یک مدال برنز نیز به قهرمانی لیگ برتر اسکیت سرعت کشور برسد.

دبیر هیات اسکیت چهارمحال و بختیاری افزود:تیم اسکیت نوجوانان پسر استان نیز تنها ۳۰۰ امتیاز با تیم اول فاصله دارد و در حال حاضر در جایگاه دوم لیگ برتر اسکیت سرعت کشور قرار دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افتخارات تیم‌های اسکیت سرعت استان در لیگ‌های برتر امسال ‘امیر بهزادی’ ۲ طلای رده بزرگسالان و ‘فاطمه ابراهیمی’ نیز ۲ طلای رده جوانان کشور را به صورت انفرادی کسب کردند.

وی تاکید کرد: ‘امیر بهزادی’ عضو تیم ملی بزرگسالان و ‘فاطمه ابراهیمی’ عضو تیم ملی جوانان دختر ۲ اسکیت سوار چهارمحال و بختیاری هستند که از اقبال بالایی برای دستیابی به مدال در مسابقات آسیایی هانگژو ۲۰۲۳ دارند.

وی یادآور شد:هیات اسکیت چهارمحال و بختیاری در سالهای اخیر به همراه هیات‌های بسکتبال و بدنسازی همواره جزو سه هیات برتر ورزشی استان بود و این هیات با ۹۰۰ ورزشکار بیمه شده و فعالیت در هفت شهرستان از هیاتهای مهم استان محسوب می شود.

وی ادامه داد:چهارمحال و بختیاری ۱۱ باشگاه اختصاصی اسکیت دارد و ۳۹ داور و ۴۳ مربی فعال در درجه های مختلف سه و ۲ و یک در اسکیت استان مشغول به فعالیت هستند و اسکیت تنها در شهرستان های لردگان، اردل و خانمیرزا هنوز فعال نشده است.

کمبود زیرساخت های مهمترین مشکل اسکیت چهارمحال و بختیاری

دبیر هیات اسکیت چهارمحال و بختیاری گفت: استعدادی فراوانی در اسکیت استان وجود دارد و به عنوان نمونه بروجن سالهاست که قطب اسکیت سرعت استان و کشور است و کمبود زیرساخت‌ها مهمترین مشکل اسکیت اُستان بشمار می رود.

رئیسی افزود: مربیان اسکیت استان در ماه‌های سرد سال با مشکل تهیه سالن مواجه هستند زیرا مسوولان سالن های استان از در اختیار قرار دادن سالن به اسکیت سواران به دلیل ایجاد خسارت به کفپوش امتناع می کنند ولی اسکیت‌ها با چرخ ژله ای هیچ‌گونه آسیبی به کفپوش سالن ها وارد نمی کنند.

وی یادآور شد:اسکیت سواران چهارمحال و بختیاری در ۲ رشته سرعت و اسکیت سبک آزاد (FREE STYLE) مشغول به فعالیت هستند و هیات اسکیت استان بدنبال برنامه ریزی برای راه اندازی ۲ رشته ‘آلپاین’ ,’تخته اسکیت’ در سال آینده است.

وی تصریح کرد: امسال در فرخشهر افتتاح پیست اسکیت توسط شهرداری افتتاح شد که فاز اول آن تکمیل شده است و فاز دوم آن که شامل احداث سکو است در سه ماهه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیسی خاطر نشان کرد: پیست اسکیت فرخشهر دومین پیست روکش دار اسکیت کشور و تنها پیست ‘پارامونیک’ در ایران است که با تکمیل آن، فرخشهر می‌تواند میزبان رویدادهای مهم اسکیت کشور باشد.

دبیر هیات اسکیت استان یادآور شد: امسال این هیات با جذب منابع از خیرین و بصورت شخصی توانست ۱۶۰ میلیون تومان به بودجه این هیات کمک کند.

چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد ۳۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهرهای اُستان فعال هستند و هیات اسکیت استان با ۹۰۰ ورزشکار بیمه شده و ۴۳ داور و ۳۹ مربی از هیات‌های فعال اُستان به شمار می‌رود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.