استاندار کردستان: مشکلات دهیاری ها شناسایی و رفع شود
09 بهمن 1401 - 12:31
بازدید 76
2
استاندار کردستان با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان حلقه اتصال بین مردم و مسوولان نقش قابل توجهی در توسعه روستاها دارند بر شناسایی و رفع مشکلات و مسائل دهیاری ها تاکید کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در نشست با نمایندگان دهیاران استان در سنندج اظهار کرد: بخشی از مسائل و مشکلاتی که در دهیاری‌ها وجود دارد در حد کلان است و بخشی هم به استان بر می‌گردد و بخشی هم خاص شهرستان است که ما در حد توان برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: رفع بخشی از مشکلات مطرح شده در این جلسه از توان ما در استان خارج است اما جمعبندی، شناخت مساله و اشراف بر موضوعات خود می تواند بخشی از مسکلات را رفع کند، ضمن اینکه رفع مشکلات این حوزه نیازمند انسجام بین دستگاهی است.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات تمام دهیاری‌های استان در بخش‌های مختلف شناسایی و احصا شود، از دستگاه های زیربط در استان و شهرستان خواست برای تسریع در رفع مشکلات پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه امروزه بخشی از تصمیم‌گیری ها و توزیع اعتبارات بر مبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ انجام می شود گفت: این مساله مشکل بزرگی برای بخش های مختلف از جمله روستاها ایجاد می کند و امیدواریم این مهم مورد توجه مسوولان کشوری قرار گیرد.

زارعی کوشا همچنین به توزیع ماشین آلات در تعدادی از دهیاری‌های استان اشاره و ابراز امیدواری کرد با پیگری‌های انجام شده در ادامه مسیر به سایر دهیاری‌ها امکانات و تجهیزات لازم داده شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان دهیاری‌های استان کردستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

هزار و ۲۸۸روستای بالای ۲۰ خانوار استان کردستان دارای شورا و از این تعداد هزار و ۲۱۱ روستا دارای دهیاری فعال هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.