هواشناسی کرمانشاه نسبت به بارش برف هشدار نارنجی صادر کرد
18 بهمن 1401 - 11:52
بازدید 648
2
اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نسبت به بارش برف طی امروز و فردا در برخی نقاط استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان کرمانشاه روز سه شنبه اظهار کرد: سامانه ای بارشی تا اواسط روز پنجشنبه جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده و به تناوب سبب وزش باد و بارش برف و باران در سطح استان می شود.

سعید قاسمی افزود: بارش ها در روزهای سه شنبه و چهارشنبه، در نیمه غربی و نواحی شمالی نمود بیشتری خواهد داشت و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های سرد شمالی، بارش علاوه بر نواحی سردسیر و گردنه های برفگیر، بتدریج در مناطق معتدل نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این سامانه بویژه نیمه غربی و نواحی شمالی شامل شهرستان های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آباد، دالاهو، گواور، سنقر، کنگاور، کرمانشاه و هرسین را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد که موجب لغزندگی جاده‌ها، احتمال کولاک برف بخصوص در گردنه های برفگیر، کاهش دید و کندی در تردد وسائط نقلیه و احتمال لغو پروازها خواهد شد.

قاسمی نسبت به احتیاط در رانندگی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور، پرهیز از کوهنوردی، همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، آمادگی دستگاه های اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها، مدیریت مصرف انرژی، اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه کرد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته پاوه با ۱۱ میلی متر بیشترین میزان بارندگی را در استان داشته است گفت: طی این مدت سنقر با صفر درجه سردترین و خسروی با ۱۸ درجه گرم‌ترین نقاط استان بودند.

قاسمی افزود: دمای هوای کرمانشاه نیز در همین مدت بین سه و ۱۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.