ساخت اورژانس حوادث غرب کشور در کرمانشاه ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
27 بهمن 1401 - 10:19
بازدید 58
3
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزرگترین اورژانس تروما (حوادث و سوانح) غرب کشور در بیمارستان آیت‌الله طالقانی کرمانشاه با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با روند مطلوبی در دست ساخت است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «قباد محمدی» افزود: این پروژه با زیربنای سه هزار و ۴۰۰ مترمربع و ۲ طبقه، بزرگترین اورژانس ترومای غرب کشور است و در تلاشیم که بتوانیم آن را تا سال آینده به بهره برداری برسانیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه قرار است ۷۰ تخت در این اورژانس مستقر شود، گفت: این اورژانس شامل بخش‌های سرپایی، بستری، سی تی اسکن، آزمایشگاه خواهد بود.

وی اظهار داشت: اعتبار لازم برای ساخت این پروژه بیش از ۶۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه سطح تخصصی و فوق تخصصی مرکزیت تروما و سوانح را در منطقه غرب کشور برعهده دارد.

این بیمارستان ۲۱۵ تخت فعال و کادر پزشکی متخصص و فوق تخصص و پرسنل مجرب دارد. تعداد کل کارکنان این مرکز ۶۷۷ نفر است که از این تعداد ۲۵۲ پرستار، ۷۵ پزشک و ۳۵۰ نفر پرسنل است.

این مرکز دارای ۱۲ بخش بستری است که تعداد تخت‌های این مرکز شامل ۲۱۵ تخت بستری، ۲۱ تخت اورژانس، ۱۳ تخت اتاق عمل و ۲۸ تخت ویژه است.

هم‌اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.