گردنه چری تا ۵ روز آینده بازگشایی می‌شود
27 بهمن 1401 - 22:29
بازدید 103
2
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: گردنه چری با تلاش شبانه‌روزی راهداران ظرف پنج روز آینده بازگشایی خواهد شد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: داریوش امانی ۲۷ بهمن‌ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با اشاره به کمبود ماشین‌آلات راهداری در استان، اظهار کرد: در این ایام پیگیری‌های متعددی از سوی استاندار و معاون عمرانی وی برای تخصیص ماشین‌آلات راهداری صورت گرفت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: مقرر شد با ترک تشریفات ۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری توسط استاندار خریداری و به استان منتقل شود.

وی بیان کرد: با مجوزی که از سوی دولت صادر شد، برای تمامی استان‌های کشور ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خریداری و ابلاغ خواهد شد که استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری سهمیه بیش‌تری خواهند گرفت.

امانی در پایان تاکید کرد: گردنه چری با تلاش شبانه‌روزی راهداران ظرف پنج روز آینده بازگشایی خواهد شد.

مشکلات مردم را نمی‌توان با یک گزارش ساده متوجه شد

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه افراد زیادی اعم از نیروهای راهداری، امدادی و خدماتی در این بارش سنگین برف نقش‌آفرین بودند، اظهار کرد: این عصبانیت مردم را نباید نادیده گرفت، پشت صحنه‌های این اتفاقات باید بررسی شود.

وی افزود: برخی روستاها در بخش مرکزی کوهرنگ هنوز مسدود است، مشکلات مردم را تنها نمی‌توان با یک گزارش ساده متوجه شد، اما تجهیز شهرستان به ماشین‌آلات مهم است، تعدادی ماشین‌آلات وارد شهرستان شد، اما باید مشکل اساسی حل شود تا سال آینده با مشکل مواجه نشویم.

نکونام تاکید کرد: بحران‌های زیادی در چهارمحال و بختیاری رخ می‌دهد، در سیل مردادماه گفتیم که استان نیازمند امکانات و تجهیزات هستیم.

برای مقابله با بحران نیازمند تجهیزات و امکانات خاص هستیم

سردار علی‌محمد اکبری- فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) با بیان اینکه مردم شهرستان کوهرنگ به‌علت بارش سنگین برف دچار مشکلات فراوان شدند، اظهار کرد: این شهرستان بیش از ۸۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مردم آن شایسته خدمت هستند.

وی افزود: برای مقابله با بحران نیازمند تجهیزات و امکانات خاص هستیم، قطعا بحران‌های بعدی مانند سیل، رانش، ریزش کوه، تخریب منازل در پی این بارش سنگین دور از انتظار نیست و باید پیش‌بینی لازم از هم‌اکنون صورت بگیرد.

اکبری با اشاره به اینکه دستگاه‌های راهداری در چهارمحال و بختیاری فرسوده هستند، گفت: قطعا این دستگاه‌ها کارایی خود را از دست دادند، شاید سال آینده بارش سنگین‌تر شود و باید ماشین‌آلات استان و شهرستان به‌روز کنیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) بیان کرد: گروه‌های جهادی و امکانات سپاه به میدان آمد، از سایر استان‌ها نیز ماشین‌آلات مهندسی سپاه در حال ارسال است، اما مدیریت این تجهیزات بسیار مهم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اکثر راه‌های روستایی در کوهرنگ مسدود است، خاطرنشان کرد: روستایی که مسیر ورودی آن باز شده، معابرش هنوز مسدود است، مردم گلایه‌مندی دارند، استان‌های همجوار که آب آن‌ها از چهارمحال و بختیاری تامین می‌شود، باید کمک کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.