کسادی بازار پوشاک کرمانشاه در آستانه سال نو
03 اسفند 1401 - 10:03
بازدید 161
8
رئیس اتحادیه پوشاک عنوان کرد؛ رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌های گذشته مردم از ۲۰ بهمن خرید پوشاک عید را آغاز می‌کردند، گفت: پایین بودن قدرت خرید مردم باعث شده امسال خبری از رونق بازار پوشاک شب عید نباشد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: حسین بیات از رکود بازار پوشاک کرمانشاه با وجود نزدیک شدن ایام پایان سال یاد کرد و افزود: در سالیان گذشته خرید پوشاک عید از ۲۰ بهمن آغاز می‌شد، اما اکنون با وجود آنکه در روزهای اول اسفند هستیم هنوز خبری از رونق بازار نیست و بسیاری از واحدها در حراج لباس زمستانی باقی مانده‌اند.

وی دلیل این رکود را بالا بودن قیمت اجناس از یک سو و پایین بودن قدرت خرید مردم از سوی دیگر دانست و عنوان کرد: وقتی که عیدی کارکنان  ۱.۸ میلیون تومان است مردم خرید لباس را در اولویت قرار نمی‌دهند و این رقم اندک را برای مخارج مهمتر زندگی کنار می‌گذارند.

رئیس اتحادیه تریکو و پوشاک کرمانشاه از افزایش قیمت انواع پوشاک هم در بازار خبر داد و یادآور شد: قیمت انواع پوشاک نسبت به سال گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

بیات نوسانات نرخ ارز را بر بازار پوشاک اثرگذار دانست و افزود: از آنجایی که بخش عمده پارچه مورد نیاز تهیه پوشاک، وارداتی است، با گران شدن ارز قیمت پوشاک نیز بالا می‌رود.

وی اوج بازار عید خرید پوشاک را ۲۰ تا ۲۵ اسفند اعلام کرد که امسال به دلیل همزمانی ماه رمضان و نوروز ممکن است زودتر هم باشد و خاطرنشان کرد: البته با این وضعیت اقتصادی امید چندانی به رونق بازار نوروزی  پوشاک حتی در آخرین روزهای سال هم نیست.

رئیس اتحادیه پوشاک کرمانشاه از وضعیت نامناسب واحدهای صنفی عرضه پوشاک کرمانشاه هم یاد کرد که چند سال را به دلیل شرایط کرونا از دست دادند و اکنون نیز به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم فروش چندانی ندارند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.