فعلا از بارش در استان کرمانشاه خبری نیست
04 اسفند 1401 - 11:12
بازدید 52
1
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با تداوم پایداری هوا، فعلا از بارش برف یا باران در استان خبری نیست و دمای هوا افزایشی است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، شرایط نسبتاً پایداری که در منطقه حاکم شده است؛ همچنان تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

«سعید قاسمی» افزود: این وضعیت، به استثنای تغییراتی مختصر در متوسط دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رشد ابر، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان در پی نخواهد داشت.

وی در زمینه وضعیت بارش ها در استان نیز ادامه داد: بررسی آمار بارندگی‌های استان نشان می‌دهد میزان بارش ها در ۱۷ شهر استان در سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

قاسمی یادآور شد: شهرستان پاوه با ۳۶۷ میلی متر، بیشترین میزان بارش را در سال زراعی جاری در استان به خود اختصاص داده و در همین مدت سنقر نیز با ۱۰۴ میلی متر کمترین میزان بارش را داشته است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کوزران با هشت درجه زیر صفر سردترین و خسروی هم با ۲۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود.

وی افزود: در همین مدت دمای هوای کرمانشاه نیز بین چهار درجه زیر صفر و ۱۵ درجه بالای صفر در نوسان بود.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.