وزیرارتباطات: طرح افزایش ۶۵ برابری سرعت اینترنت در کرمانشاه آغاز شده است
06 اسفند 1401 - 11:05
بازدید 58
2
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با شروع عملیات اجرای فیبرنوری منازل و کسب و کارهای کرمانشاه، افزایش ۶۵ برابری اینترنت پرسرعت در این استان کلید خورد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «عیسی زارع‌پور» عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از پروژه افزایش ظرفیت پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت کنگاور، با تاکید بر اینکه امروز ارتباطات به جز لاینفک زندگی مردم تبدیل شده است، گفت: بر همین اساس ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال این هستیم که بهترین ارتباطات را برای تسهیل زندگی برای مردم فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اراده دولت بر این است تا با کار شبانه روزی، مجاهدانه و عالمانه برای اعتلای نظام اسلامی گام بردارد، خاطرنشان کرد: برخی به دنبال وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها هستند چرا که در طول ۴۴ سال، انقلاب اسلامی خدمات ارزشمندی به مردم ارائه کرده است و در بسیاری از زمینه‌ها از جمله حوزه فضایی، نانو، پزشکی و… در دنیا جزو برترین‌ها هستیم و در حوزه فضایی نیز جز ۱۰ کشور اول در دنیا هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون ۹۲.۵ درصد روستاهای کشور با جمعیت ۲۰ خانوار به اینترنت دسترسی دارند، گفت: در حالی که این آمار در دنیا حدود ۶۰ درصد است و کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و تا شهریور سال آینده همه روستاهای بالاتر از ۲۰ خانوار به اینترنت متصل خواهند شد.

زارع پور ادامه داد: در حال حاضر سه هزار روستا در کشور وجود دارد که هیچ گونه ارتباطی و دسترسی به اینترنت نداشته که تلاش لازم برای بهره‌مندی و دسترسی آنها به اینترنت نیز را بکار خواهیم گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر راه‌اندازی طرح فیبرنوری در کشور، یاد آور شد: برنامه فیبرنوری منازل و کمک به توسعه کسب و کارهای خانگی طرحی مناسب در سطح ملی است که ارتقا کیفیت اینترنت را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: پروژه راه‌اندازی فیبرنوری با افزایش در استان کرمانشاه به عنوان نخستین استان‌ پیشگام روز گذشته کلید خورد که سرعت اینترنت در این طرح ۶۵ برابر اینترنت عادی است.

وزیر ارتباطات عنوان کرد: لازمه پوشش سراسری طرح فیبرنوری همکاری جمعی است و بیشترین اعتبار اجرای این طرح از اعتبارات دولتی بوده که بر اساس برنامه‌های طراحی شده مقرر شده که مودم رایگان مربوط به فیبر نوری در اختیار مردم قرار داده شود.

در ادامه پروژه افزایش ظرفیت پست۲۳۰ کیلو ولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی در شهرستان کنگاور به بهره‌برداری رسید.

شهرستان کنگاور در ورودی شرقی استان کرمانشاه و در فاصله ۹۴ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.