مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود اهمیت می‌دهند
09 اسفند 1401 - 12:10
بازدید 215
6
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: مردان نسبت به زنان به طرز قابل توجهی کمتر به سلامت خود اهمیت داده و توجه دارند و کمتر به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کنند.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر بابک صفرزاده ‌خوشابی اظهار کرد: مشغله کاری و عدم حساسیت و اهمیت کمتر به سلامت خود یکی از دلایل مراجعه کمتر مردان به مراکز بهداشتی درمانی می‌تواند باشد که باید با ارتقاء سطح آگاهی مردان نسبت به سلامت خود موجب حساسیت زایی در آنها شد.

وی در ادامه با اشاره به جمعیت ۴۲ هزار نفری مردان شهرستان اسدآباد مطرح کرد: براساس آماری که در سامانه یکپارچه سازی بهداشت ثبت نام کرده اند و خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند، شهرستان اسدآباد دارای ۶۵۱۱ مرد سالمند، ۲۴ هزار و ۸۲۲ نفر مرد میانسال و ۸۱۰۳ نفر مرد جوان است.

صفرزاده‌خوشابی با بیان اینکه افراد تا سن ۵۹ سال به عنوان میانسال و افراد ۶۰ سال به بالا به عنوان سالمند شناخته می‌شوند، تصریح کرد: امسال هفته سلامت مردان به آموزش مردان در مورد حفظ باروری و افزایش باروری و خطراتی که باروری مردان را تهدید می‌کند، تأکید دارد.

وی از برگزاری بیش از ۱۰ برنامه شاخص به مناسبت هفته سلامت مردان در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان مقطع متوسطه پسر و کارگران صنایع، برگزاری میز خدمت در بازار روز، برگزاری کلاس رابطان و سفیران سلامت برای آقایان شهر و روستا توسط گروه های آموزشی بهداشت دانشگاه، نشست مدیرگروه جوانی جمعیت و سلامت خانواده معاونت بهداشتی با امام جمعه شهر، کارگاه آموزش و روان با موضوع تأثیر بهداشت روان در ناباروری در مدارس منتخب شهرستان کارگاه آموزشی برای کلیه مدیران مدارس شهرستان، برگزاری کارگاه آموزشی توسط گروه بهداشت حرفه‌ای دانشکده با همکاری اتاق اصناف و اداره صمت برای جامعه کارگری و آموزش دانشجویان پسر با موضوع تأثیر تغذیه و سبک زندگی در باروری مردان از جمله برنامه‌های هفته سلامت در  این شهرستان بوده که در حال اجراست.

صفرزاده‌خوشابی با بیان اینکه این کارگاه های آموزشی به منظور ارتقاء سطح آگاهی مردان در رابطه با آشنایی با بیماری‌هایی است که سلامت مردان را به خطر انداخته و موجب اختلال قدرت باروری می شود، ادامه داد: سرفصل آموزش های امسال برای ارتقاء سلامت مردان به مسائلی چون دخانیات، سرطان های مرتبط با آقایان و سایر موارد که در ناباروری مردان تأثیر دارد از جمله مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و نیز عدم استفاده از لباس تنگ در مردان می‌پردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردان نسبت به زنان کمتر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه دارند و کمتر به سلامت خود توجه می‌کنند، اظهار کرد: به منظور ارتقاء هر چه بیشتر توجه مردان به سلامت خود در شهرستان اسدآباد اقدامات مختلفی انجام شده و در دست انجام است که ارائه آموزش و کارگاه های آموزشی، تراکت، پمفلت، ارائه مواد آموزشی در جمع آقایان و نصب پوستر در مکان های پرتردد آقایان را از جمله این موارد می‌توان برشمرد.

صفرزاده‌خوشابی در پایان با اشاره به هفته جوان از ۷ تا ۱۳ اسفندماه یادآور شد: شعار امسال هفته جوان «ازدواج به‌هنگام، آسان، موفق و پایدار» بوده که به همین مناسبت نیز برنامه های مختلفی توسط معاونت آموزشی دانشکده شهرستان پیش بینی شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.