امیدواریم تا ۲۰ اسفند هزینه “سبد معیشت خانوار کارگری” تعیین شود
14 اسفند 1401 - 11:48
بازدید 81
3
یک مسئول: رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ابراز امیدواری کرد، تا ۲۰ اسفند شورای عالی کار درباره هزینه سبد معیشت خانوار کارگری به نتیجه برسد و در هفته پایانی اسفند شاهد تعیین حداقل دستمزد سال آینده باشیم.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اولیاء علی‌بیگی با اشاره به اینکه نشست‌های مقدماتی برای تصمیم‌گیری درباره حداقل دستمزد سال آینده برگزار شده، گفت: این نشست‌ها تا تعیین تکلیف دستمزد تا هفته پایانی سال ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: البته هنوز در این نشست‌ها در زمینه حداقل هزینه سبد معیشت خانوار کارگری به عنوان یکی از دو شاخص اثرگذار در تعیین دستمزد نتیجه‌ای حاصل نشده که شاید یکی از دلایل این بود که امسال کمیته مزد با تاخیر فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که تا ۲۰ اسفند ماه در زمینه هزینه سبد معیشت خانوار کارگری به نتیجه نهایی برسیم.

به گفته علی‌بیگی، پس از تعیین هزینه سبد معیشت خانوار، رایزنی‌های نهایی برای تعیین تکلیف حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر سال عرف بر این بوده که تکلیف دستمزد در هفته پایانی اسفند مشخص شود، یادآور شد: تمام تلاش ما این است که امسال هم مانند رویه سال‌های قبل پیش برویم.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه هنوز عدد و رقمی به عنوان میزان افزایش و حداقل دستمزد سال ۱۴۰۲ پیشنهاد نشده، تاکید کرد: درخواست ما تعیین عادلانه و منصفانه حداقل دستمزد بر اساس قانون و متناسب با دو شاخص نرخ تورم و هزینه سبد معیشت خانوار کارگری است.

علی‌بیگی از افزایش هزینه‌های زندگی و شرایط سخت خانوار کارگری یاد و ابراز امیدواری کرد با تعیین دستمزد منطقی برای سال آینده، بخشی ار بار معیشتی که بر دوش کارگران وجود دارد، کاسته شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.