متقاضیان سند در سکونتگاه‌های غیررسمی کرمانشاه تا تیرماه مهلت ثبت‌نام دارند
21 اسفند 1401 - 11:03
بازدید 63
5
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اعطای سند مالکیت به مالکان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی را منشأ اصلی تحول در این مناطق دانست و گفت: متقاضیان دریافت سند در این مناطق تا پایان سال مالی امسال در تیرماه مهلت ثبت‌نام دارند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «مهرداد آهکی» با استناد به سخنان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، افزود: استان کرمانشاه دارای ۲ هزار و ۸۶ هکتار بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری است که ۶۵۰ هکتار آن سکونتگاه‌های غیررسمی است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ساکنان بافت های فرسوده و ناکارآمد در قالب طرح توسعه تحول اجتماعی محلات با همکاری ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان در اولویت قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه سند مالکیت می‌تواند به عنوان ابزاری این محدودها را به حوزه اقتصادی کشور متصل کند، اظهار کرد: متقاضیان از طریق اسناد مالکیت در این محدوده از طریق منابع بانکی می‌توانند واحدهای فرسوده خود را مرمت، مقاوم‌سازی و نوسازی کنند.

وی با اشاره به آئین‌نامه اجرایی بند «ک» تبصره ۱۱ قانون بودجه سال جاری برای اعطای سند به املاک تصرفی با اولویت سکونتگاه‌های غیررسمی گفت: موضوع این است که در سکونتگاه‌های غیررسمی عمده اراضی، تصرفی یا قولنامه‌ای است و امکان استفاده از فضای رسمی اقتصاد کشور را ندارند.

آهکی افزود: خوشبختانه مقرر شده است صاحبان املاک در اراضی تصرفی دولتی با پرداخت قیمت کارشناسی، صاحب زمینی که در آن واحد مسکونی ساخته‌اند، شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه مالکان واحدهای مسکونی اراضی تصرفی متعلق به دولت که قبل از سال ۱۳۹۴ و مطابق توسعه شهری واحد خود را ساخته باشند، می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

وی در پایان گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ارایه تسهیلات بافت فرسوده شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی www.facility.udrc.ir نسبت به دریافت سند مالکیت ملک خود اقدام کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.