استاندار کردستان: ساماندهی امور جوانان نیازمند ورود فعالانه تشکل‌ها است
21 اسفند 1401 - 12:04
بازدید 60
3
استاندار کردستان گفت: ضعفهایی در حوزه ساماندهی امور جوانان در استان وجود دارد که ساماندهی امور و رفع نقاط ضعف نیازمند ورود فعالانه تشکل‌های مرتبط با جوانان است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: روال این ستاد باید به سمت طراحی جدید در سال آینده پیش رود تا با قوام بیشتری مسائل حوزه جوانان بررسی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه نیاز جامعه جوان، بیشتر از برنامه‌های طرح شده در این ستاد است، تاکید کرد: موضوع جوان، موضوع جامعه است که برنامه‌های آن نباید منحصر به یک هفته شود و یا بصورت فانتزی، مسائل آن را بررسی کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه بخش بزرگی از فعالیتهای عمومی کشور به حوزه جوانان و زنان بر می گردد، بر لزوم انجام کارهای بیشتر، همراه با آسیب‌شناسی مبنایی تاکید کرد.

زارعی‌کوشا ادامه داد: آسیب‌شناسی مبنایی یعنی نگاه به مسائل حوزه جوانان صرفا سیاه و سفید نباشد، بلکه با تحلیل، ارزیابی و قضاوت منجر به تقویت انگیزه‌ها و راهگشای موانع شود.

استاندار کردستان تاکید کرد: تشکل‌های جوانان پیش‌برنده امور این قشر هستند که نباید محدود شوند و با برنامه هدفمند مسائل و موضوعات بررسی شود.

زارعی‌کوشا با یادآوری اینکه ظرفیتهای زیادی در همه دستگاهها و جوانان کردستان وجود دارد، افزود: برای رشد و تکامل این ظرفیتها فقط باید ورود جدی‌تری به این حوزه داشت.

وی با اشاره به اینکه نقش دبیرخانه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان به عنوان هماهنگ کننده موضوعات این حوزه، تقویت تعامل خود با جوانان و دستگاههای اجرایی است، گفت: برآیند این تعامل به هدف مشترکی ختم می‌شود که همان ساماندهی امور این حوزه است.

استاندار کردستان با قدردانی از سازمان فنی و حرفه‌ای در زمینه توجه به اشتغال خواستار طراحی‌های جدید و به روز در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه، خلاء بخش مشاور امور جوانان در ادارت را می‌شود با نیروهای موجود به عنوان رابط فعالیتهای امور جوانان جایگزین کرد، گفت: کمیته‌های زیرمجموعه ستاد باید فعال‌تر از قبل شود چرا که در برخی شهرستانها، حتی جلسات ستاد امور جوانان برگزار نمی‌شود که ناشی از ضعف دبیرخانه است.

استاندار کردستان تاکید کرد: از سال آینده ستاد استانی و شهرستانی با دستورکار مشخص باید فعال و برای دستگاه تکلیف ایجاد شود تا به نتایج حداقلی برسیم.

استاندار کردستان گفت که از جلسات ستاد رضایت ندارد چون کمیته ها منفعل است و نتایج آن ثمربخش نیست.

زارعی‌کوشا، تقویت ارتباط با جوان و تشکل‌های جوانان را در این مسیر تاثیرگذار دانست و گفت: بسیاری از ابتکارات علمی و خلاقیتهای هنری در دورهمی جوانان شکل می‌گیرد و آثار ماندگاری که شاهد آن هستیم در همین جمع‌ها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: خانه جوان کردستان می‌تواند محور دورهمی جوانان باشد و در این جمع‌ها، ایده‌پردازی انجام و سپس در مرحله اجرا به جامعه منتقل شود.

اشتغال، ازدواج و مسکن مهمترین مسائل از نگاه استاندار در حوزه جوان بود که زارعی‌کوشا گفت: از ظرفیتهای ایجادی دولت می شود برای رفع مشکلات جوانان در این سه حوزه بهره گرفت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.