دستگاه‌های مسئول برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز بازخواست می‌شوند
24 اسفند 1401 - 11:21
بازدید 58
3
رئیس کل دادگستری کردستان: رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در صورت ساخت و ساز غیرمجاز در ایام نوروز، دستگاه‌ قضایی با ارگان‌های مسئول، برخورد قانونی خواهد کرد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز چهارشنبه در ششمین و آخرین جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی مسئول برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز، در ایام نوروز زیر ذره بین دستگاه قضایی استان هستند و در صورت هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این ایام، برای مدیران دستگاه های متولی مربوطه، پرونده ترک فعل تشکیل و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: موضوع شورای حفظ حقوق بیت المال، سرمایه های ملی است و در واقع این شورا یک نهاد نظارتی است که ناظر بر اقدامات صیانتی و حفاظتی دستگاه های اجرایی در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال است.

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: ۱۰۰ درصد از اراضی ملی استان تثبیت شده و برای این اراضی سند صادر شده است که از این لحاظ کردستان از استان های پیشرو در سطح کشور است ولی تاکنون برای ۳۰ درصد از اراضی کشاورزی استان سند ثبتی صادر شده است و باید با تلاش جهادی و در سال جدید، تثبیت کامل این اراضی نیز انجام شود.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: تثبیت اراضی کشاورزی هم برای مردم و هم برای حاکمیت بسیار حائز اهمیت است، چرا که باعث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی خواهد شد.

وی به مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یک ماه فرصت داد تا آن دسته از دستگاه ها و ادارات اجرایی که در زمینه صدور سند برای اراضی دولتی همکاری و اقدام لازم را نداشته اند، به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال معرفی کند.

رئیس کل دادگستری کردستان همچنین بر لزوم توجیه دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان کردستان بر ترغیب و تشویق کشاورزان برای صدور سند اراضی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسینی در ادامه خواستار تعیین تکلیف انشعابات غیرمجاز آب در استان شد و افزود: با وجود ۱۸ هزار انشعاب غیرمجاز آب در استان بویژه در مناطق حاشیه نشین، موضوع در قرارگاه ذیل شورا به صورت کارشناسی مورد بررسی دقیق قرار گرفته است و با نظارت جدی شرکت آب و فاضلاب استان حل خواهد شد.

وی ادامه داد: با تلاش های شورای حفظ حقوق بیت المال استان کردستان، در بهمن ماه سال جاری بیش از ۷۳ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف شد.

در این جلسه مدیران دستگاه های متولی گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفظ حقوق بیت المال به رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی استان ارائه کردند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.