استاندار کرمانشاه خواستار حمایت رییس جمهوری از سرمایه‌گذاران برق استان شد
13 شهریور 1399 - 17:22
بازدید 98
3

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح سه طرح بزرگ این استان در ۶۰ روز گذشته، از رییس جمهوری درخواست کرد که از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه حمایت کند. به گزارش گفتمان زاگرس به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح سه طرح بزرگ این استان در ۶۰ روز گذشته، از رییس جمهوری درخواست کرد که از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه برق در کرمانشاه حمایت کند.

به گزارش گفتمان زاگرس به نقل از ایرنا، «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری صورت گرفت، خطاب به حجت‌الاسلام دکتر «حسن روحانی» گفت: شما در ۲ ماه گذشته هر ۲۰ روز یک پروژه بزرگ را در استان کرمانشاه افتتاح کردید که به همین دلیل از شما تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به توافقاتی که استان کرمانشاه با همسایه‌های غربی خود در عراق داشته است، گفت: یکی از نیازهای همسایگان عراقی انرژی برق است و کرمانشاه هم در این زمینه ظرفیت‌های خوبی دارد.

او از تمایل بالای بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه برق در کرمانشاه خبر داد و افزود: بخش خصوصی برای این کار نیازمند تسهیلات است و ما از رییس جمهوری انتظار حمایت از پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران را داریم.

استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه جنگ تحمیلی از استان کرمانشاه آغاز و در این استان به پایان رسیده است اظهارداشت: نقطه پایانی جنگ تحمیلی عملیات مرصاد بود که در این نقطه (اسلام آبادغرب) با موفقیت صورت گرفت.

رییس جمهوری هم در سخنان کوتاهی با تقدیر و تشکر از مردم کرمانشاه گفت: کرمانشاهی ها از آغاز تا پایان جنگ به خوبی از کشور حراست کردند و امروز هم برای آبادانی آن تلاش می‌کنند.

مرحله دوم‌ نیروگاه گازی دالاهو که توسط بخش خصوصی ایجاد شده، شامل ۲ واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۲۹۳ مگاواتی در مجموع با ظرفیت ۹۱۳ مگاوات است که امروز دومین واحد گاز مجموعه به بهره‌برداری رسید.

واحد بخار نیروگاه نیز  ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تیرماه سال آینده وارد مدار خواهد شد.

مرحله اول نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو ۱۹ آذرماه سال ۹۸ با حضور علی لاریجانی رییس وقت مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گفته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمانشاه، میزان سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه دالاهو ۴۰۰ میلیون یورو است و این نیروگاه پس از بهره برداری به صورت مستقیم برای ۱۵۰ نفر شغل ثابت ایجاد خواهد کرد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.