جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در کردستان برگزار می‌شود
29 اسفند 1401 - 11:20
بازدید 151
3
سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان: سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از برگزاری جشنواره نوروزی اقوام ایرانی در روزهای دوم و سوم فروردین‌ماه ١٤٠٢ در سنندج خبر داد.
منبع : مهر
پ
پ

به گزارش گفتمان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد اظهار داشت: در این جشنواره گروه‌هایی از استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، خوزستان و آذربایجان شرقی با اجرای نمایش‌های آئینی، محلی و موسیقی بومی اقوام، رنگ و بویی ملی به آئین‌های نوروزی خواهند بخشید.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هنرهای اصیل و محلی مناطق مختلف کشور عنوان کرد و افزود: این جشنواره سعی دارد با معرفی هنرهای مختلف اقوام ایرانی، عموم شهروندان را با فرهنگ و آئین‌های سنتی مناطق مختلف کشور بیشتر آشنا نماید.

مهرزاد اظهار کرد: جشنواره نوروزی اقوام ایرانی به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان و با همکاری گروه‌های مردم نهاد و هنری «روژان»، «چیکسای»، «میسان»، «داغلار»، «دیاری ژوانگه» و «آوا» برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره ملی و آئینی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ١١ الی ١٣ و ١٧ الی ١٩ در خانه کرد سنندج میزبان شهروندان، مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.