عمل به شعار سال راه برون رفت کشور از تورم است
04 فروردین 1402 - 11:59
بازدید 50
2
فرماندار سرپل‌ذهاب: فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: شعار سال ۱۴۰۲ تدبیر و دوراندیشی حکیمانه رهبر معظم انقلاب برای برون رفت از مشکلات و رشد و شکوفایی کشور است که عمل برای تحقق این مهم می تواند باعث مهار تورم و ارتقای معیشت مردم و رونق اقتصاد شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «صدرالله بابلی» با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان با اشاره به نامگذاری شعار سال، افزود: مهار تورم و رشد تولید نیازمند عزم عمومی و همت مسئولانه است از این رو شعار امسال را باید حکمت سال بنامیم و برای تحقق آن باید حکیمانه رفتار کنیم.

وی اظهار کرد: مهار تورم ۲رو دارد که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم که یک روی آن برنامه ریزی هدفمند است که توسط مدیران و کارشناسان تخصصی و نخبگان بخش های مختلف باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: روی دیگر این شعار نقش مردم و نظارت مردمی است که بسیار مهم تر و جدی تر از هر مقوله ی دیگر است.

بابلی اضافه کرد: بُعد مردمی مهار تورم، نیازمند کار فرهنگی و جهادی است و باید تلاش کنیم برنامه لازم برای این حوزه را متناسب با آن تدوین کنیم.

وی همچنین با اشاره به موضوع رشد تولید اشاره کرد و افزود: برای رشد تولید در ابتدا نیاز است بسترهای لازم را در حوزه های مختلف فراهم کنیم و این بسترها باید براساس کار کارشناسی باشد.

فرماندار سرپل‌ذهاب اظهار کرد: باید براساس ظرفیت و پتانسیل هر منطقه برای رونق تولید و به تبع آن رشد تولید برنامه ریزی و سیاستگذاری لازم‌ صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به نقش فرهنگ رفتاری در رشد تولید گفت: رشد تولید نیازمند آن است که ما در زمینه فرهنگی نیز باورهای عمومی را تغییر دهیم و در بُعد فرهنگی لازم است مردم باور به استفاده از تولیدات داخلی پیدا کنند و این باور عمومی منجر به رونق تولید خواهد شد.

بابلی افزود : باور به استفاده از تولیدات داخلی زمینه تقاضای بیشتر در جامعه را فراهم خواهد کرد و این تقاضا منجر به افزایش تولید و به تبع آن رشد تعداد کارخانه ها خواهد شد و حتی این موضوع اشتغال جامعه را حل خواهد کرد.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: پرهیز از اسراف، عدم استفاده مردم از کالای قاچاق و رونق کسب و کارهای داخلی نیز نقش مهمی در رشد تولید خواهد داشت.

بابلی اظهار کرد: برای تحقق حکمت سال برنامه ریزی هدفمندی را در سطح شهرستان رقم خواهیم زد و کارگروه‌های تخصصی چه در حوزه رشد تولید و مهار تورم و چه فرهنگ سازی در این حوزه ها را شکل خواهیم داد.

وی در پایان گفت: شعار سال برای همه ما حکم سند دارد و برای تحقق آن تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت که ما ظرفیت های کشاورزی منطقه و مرزی بودن و از طرفی موقعیت شهرستان از نظر توریستی را داریم که فرصت بسیار خوبی برای رشد تولید و رونق آن است که متناسب با شعار سال برای آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.