دستگیری باند سارقان غیربومی و کشف ۱۴ فقره سرقت منزل
04 فروردین 1402 - 12:17
بازدید 65
3
فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد؛ فرمانده انتظامی استان همدان از دستگیری اعضای باند سارقان غیر بومی منزل و کشف ۱۴ فقره سرقت منزل در همدان خبر داد.
منبع : مهر
پ
پ

به گزارش گفتمان: سردار سلمان امیری در تشریح این خبر گفت: در راستای تشدید طرح برخورد با سارقان در طرح نوروزی پلیس استان و وقوع چندین فقره سرقت‌های منزل بصورت سریالی در سال گذشته که سارقین با شیوه و شگرد خاص اقدام به سرقت اموال با ارزش و کم حجم از قبیل طلا، جواهرات و وجه نقد از منازل ویلایی و آپارتمانی، شناسایی و دستگیری سارقان بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان دایره عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و تحقیقات میدانی و شیوه‌های خاص پلیسی مشخص شد سارقان در قالب یک تیم ۳ نفره با خودرو پژو ۴۰۵ پلاک جعلی و دست ساز به محل‌های سرقت مراجعه پس از زدن آیفون منازل و با اطمینان از عدم حضور ساکنین وارد منازل و اقدام به سرقت می‌کردند.

امیری در ادامه بیان کرد: با بهره گیری از سامانه‌های نظارتی پلیس در مسیرهای ورودی شهر همدان با توجه به زمان سرقت‌های منزل سرانجام خودرو سارقان شناسایی و پس از استعلام مشخص شد مالک خودرو فردی اهل و ساکن استان‌های همجوار و دارای سوابق کیفری متعدد است.

این مقام مسئول افزود: پس از بررسی و تحقیقات مشخص شد وی یکی از سارقان حرفه‌ای در امر سرقت منزل می‌باشد و با علم به ابزار فنی و اطلاعاتی پلیس به هیچ عنوان در محل‌های سرقت از تلفن‌های همراه استفاده نمی‌کند و عموماً خطوط مورد استفاده اش نیز به نام افراد غیر است.

امیری ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و کارشناسی سرانجام تردد خودرو مورد رصد قرار گرفت و مشخص شد سارقان جهت سرقت به استان آذربایجان غربی مراجعت و خودرو در محورهای مواصلاتی آن استان در حال تردد می‌باشد که با همکاری پلیس آگاهی آن استان سارقان در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی همدان منتقل شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: متهمان در ابتدا منکر هرگونه سرقت در این استان بوده لیکن با مواجهه با دلایل و مدارک و مستندات موجود (فیلم خودرو سارقین در محل سرقت) لب به اعتراف گشوده و به ۱۴ فقره سرقت منزل در شهرستان‌های همدان، تویسرکان و اسدآباد با همدستی ۲ نفر دیگر از دوستان خود اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان همدان در خاتمه گفت: پرونده به همراه متهم به دادسرا ارسال و متهم با قرار صادره روانه زندان شد و تلاش درجهت دستگیری دیگر همدستان و مالخرادامه دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.