بزرگراه گچساران به بهبهان افتتاح شد
13 شهریور 1399 - 19:09
بازدید 177
5

بزرگراه گچساران به بهبهان امروز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان محلی بهره برداری شد. به گزارش گفتمان زاگرس:استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این طرح گفت: بزرگراه گچساران به بهبهان به طول ۴۰کیلومتر از شهر دوگنبدان تا پل خیرآباد در مرز استان های خوزستان و […]

پ
پ

بزرگراه گچساران به بهبهان امروز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسوولان محلی بهره برداری شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح این طرح گفت: بزرگراه گچساران به بهبهان به طول ۴۰کیلومتر از شهر دوگنبدان تا پل خیرآباد در مرز استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. 

حسین کلانتری اظهار داشت: فازهای اول و دوم این طرح در سال های ۱۳۹۶و۹۷ بهره برداری شد و هم اینک فاز تکمیلی آن به طول ۱۰ کیلومتر افتتاح شده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای بزرگراه گچساران به بهبهان هزینه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برای احداث این بزرگراه ۲هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری،یک میلیون و ۴۵۰ متر مکعب خاکریزی،۱۶۱هزار متر مربع اساس،۲۳۱هزار تن آسفالت و یک هزار ۹۷۰ تن آرماتور بندی اجرا شده است. 

کلانتری با اشاره به اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود افزود: هم اکنون ۲۲۰ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده که رشد چشمگیری داشته است.

وی با یادآوری این نکته که هم اکنون طرح های بزرگی چون تونل دیل و جاده گچساران به باباکلان در جنوب استان در حال ساخت است خدمات دولت در حوزه زیرساخت های جاده ای را بسیار مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: با افتتاح این طرح ها شاهد رونق اقتصادی در این خطه باشیم.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر ساخت های حمل و نقل کشور نیز در این آیین گفت: در قالب پروژه های جهش تولید سه طرح حوزه راه سازی در استان های جنوبی کشور در اولویت قرار گرفته است.
خیرالله خادم افزود: جاده ملی پاتاوه به دهدشت یکی از این طرح هاست که تکمیل آن منجر به خارج شدن بخش های زیادی از کهگیلویه و بویراحمد از بن بست ارتباطی خواهد شد.

وی بیان کرد:احداث ۵۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان های خوزستان،کهگیلویه و بویراحمد و فارس از اقدامات مهم دولت برای تحقق توسعه زیرساخت های ارتباطی در استان های جنوبی کشور است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور تاکید کرد: تاکنون ۴۰۰ کیلومتر از این مقدار اجرا و ۱۴۰ کیلومتر دیگر در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۶۱ کیلومتر از این طرح تا نیمه نخست سال ۱۴۰۰ بهره برداری خواهد شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.