موج هشتم کرونا در استان کرمانشاه آغاز شده است
06 فروردین 1402 - 15:35
بازدید 61
2
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آغاز موج هشتم کرونا در استان خبر داد و گفت: سرایت بیماری در این موج نسبت به موج‌های قبلی بالا است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر « ابراهیم شکیبا » روز یکشنبه اظهار داشت: میزان بستری ها و شدت بیماری در این موج کمتر شده و بیشتر بیماران هم به صورت سرپایی درمان می شوند.

وی با اشاره به اینکه عمده بیماران در این موج با علائم سرماخوردگی شدید مواجه می شوند، افزود: در این موج باید برای هر علامت داروی مخصوص به آن را مصرف کرد.

دکتر شکیبا استفاده از ماسک و تزریق واکسن را مهمترین اقدامات برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در موج هشتم عنوان کرد و گفت: تمام شهروندانی که ۶ ماه از تزریق واکسن آنها می گذرد می‌توانند نسبت به تزریق واکسن مجدد اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۵ مرکز در ۱۴ شهرستان استان در ۲ نوبت کاری آماده تزریق واکسن برای مراجه کنندگان است، افزود: تاکنون ۹۵ درصد از شهروندان استان دُز اول، ۸۲ درصد دُز دوم، ۴۴ درصد دُز سوم و فقط ۱۰ درصد از شهروندان کرمانشاهی دُز چهارم را تزریق کرده‌اند.

پذیرش بیماران کرونایی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع)

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: باتوجه به افزایش بیماران کرونایی در استان، پذیرش بیماران کرونایی فقط در بیمارستان امام رضا (ع) انجام می شود و از هم استانیها تقاضا می گردد از مراجعه به سایر مراکز خودداری نمایند.

«حامد بهرامیان» افزود: کرونا هنوز تمام نشده است و افرادی که ۶ ماه از آخرین مرحله تزریق واکسن کرونای آنها گذشته حتما برای تزریق دز یادآور اقدام نمایند ، رعایت پروتکلهای بهداشتی مطمئنا تاثیر فراوانی در پیشگیری از این بیماری دارد.

۱۰ نفر بیمار کرونایی در استان بستری هستند

به گفته وی در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار کرونایی در استان بستری شدند و تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به ۱۰ نفر افزایش یافت.

بهرامیان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فوت بر اثر بیماری کرونایی در استان نداشتیم، گفت: هم اکنون یک نفر در بخش ویژه بستری است.

به گفته وی مجموع جان باختگان قطعی از زمان شیوع بیماری تاکنون سه هزار و ۲۳۲ نفر است.

براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ کرونایی تمام شهرستان‌های استان آبی است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است، آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند و رنگ آبی یعنی میزان بستری در ۲ بیمار به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هم کمتر و روند نزولی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.