ضعف در نظارت‌ها عامل افزایش نرخ تورم در کردستان است
07 فروردین 1402 - 15:08
بازدید 44
3
استاندار کردستان، ضعف در نظارت‌ها را عامل اصلی افزایش نرخ تورم در کردستان دانست.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زاعی کوشا امروز (۷فروردین) در جلسە شورای اداری استان کردستان کە در استانداری برگزار شد، در خصوص شعار سال جدید اظهار کرد: استان کردستان در گذشتە جزو استان‌هایی بودە کە نرخ تورم در آن نرخ بسیار بالایی بودە و این علت‌هایی داشت کە باید آن‌ها را درست شناسایی و برای برطرف کردن آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه تولید یکی از عوامل موثر در مهار تورم است، افزود: یکی از علت‌های نرخ بالای تورم در استان، قیمت تمام شدە کالایی است که در کردستان بە دست ما می‌رسد؛ جایگاە خوبی در زمینە تولید نداریم.

زارعی کوشا بیان کرد: انتقال و صادرات کالا از خارج استان بە کردستان یکی از دلایل افزایش نرخ تورم در استان است.

وی ادامە داد: یکی دیگر از عوامل افزایش نرخ تورم، ضعف در نظارت‌ها است و باتوجە بە همکاری‌های همەجانبە سازمان جهادکشاورزی و سازمان صمت در سال گذشتە، اما هنوز راە بسیاری برای رسیدن بە نتیجە مطلوب باقی ماندە است.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید کارگروهی تحت عنوان مهار تورم و کنترل بازار بە صورت منظم برگزار و تشکیل شود تا شاهد بیش از پیش کنترل قیمت‌ها و نظارت‌ها باشیم.

وی در ادامە به پروژەهای عمرانی استان کردستان اشارەکرد و یادآور شد: در سالی کە گذشت خوشبختانە فعالیت‌های بسیار خوبی در حوزه پروژەهای عمرانی صورت گرفت و اعتبارات بسیار خوبی بە آن تخصیص یافتەاست و برای سال جاری نیز تخصیص‌های بسیار خوبی بە سازمان‌های اجرایی برای پروژەهای عمرانی اختصاص دادە شدە است.

زارعی کوشا با اشارە بە افزایش اعتبارات سال جاری نسبت بە سال‌های گذشتە بیان کرد: با اعتباری کە از محل سفر ریاست جمهوری بە استان کردستان تخصیص داده شدە چیزی بیش از ۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی بە استان اختصاص دادە شدە کە نسبت بە سال ۱۴۰۰ رشد چندین برابری داشتە است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.