دیدار هیاتهای ورزشی آبدانان با نماینده مجلس/ختصاص ۳۳ و نیم میلیارد تومان به حوزه ورزش آبدانان
08 فروردین 1402 - 12:42
بازدید 111
0
در هفتمین روز از تعطیلات عید نوروز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی میزبان ورزشکاران و هیات های ورزشی شهرستان آبدانان بود.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

به گزارش گفتمان: در ابتدای این دیدار رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبدانان گزارشی از وضعیت ورزش شهرستان ارائه و بیان کرد در سطح شهرستان ۲۸ هیات ورزشی وجود دارد که ۲۵ مورد آنها فعال می باشند.

مجتبی باقری افزود بیش از ۳۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در ۴۱ باشگاه فعالیت که از این تعداد ۲۵ درصد را جامعه بانوان با ۱۳۰۰ ورزشکار را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به سرانه ۶۴ صدم سانتی متر مربع ای فضای ورزش برای هر نفر در آبدانان بیان کرد کوهستانی بودن منطقه و پیمانکاران غیر بومی دو  مشکل و مانع اساسی احداث فضای ورزشی در آبدانان می باشد.

باقری خدمات نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه ورزش شهرستان را بی نظیر توصیف کرد و خاطرنشان نمود با کمک و مساعدت ها ایشان بیش از شش فضای ورزشی در شهرستان احداث و چندین مورد در دست اقدام است که در نوع خود کم سابقه می باشد.

در ادامه فرماندار آبدانان حوزه ورزش را مهم و نشاط اجتماعی جامعه را بر گرفته از آن دانست و افزود این بخش در اولویت کاری فرمانداری بوده و در جهت تقویت زیرساختها اعتبارات قابل ذکری اختصاص یافته است.

یداله حاتمی با ابراز گلایه از پیمانکار چمن آبدانان تصریح کرد با وجود تخصیص اعتبارات صدرصدی ولیکن پیمانکار بدقولی کرده و هنوز این چمن که نیازهای ضروری شهرستان است آماده بهره برداری نشده است.

سپس نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۳ و نیم میلیارد تومانی اعتبار به ورزش شهرستان خبر داد و گفت مبلغ مذکور از محل مسئولیتهای اجتماعی وزارت نفت جهت احداث سالنهای ورزشی و زمین چمن های مصنوعی اخذ شده است.

بهزاد علیزاده با اشاره به فقیر بودن فضای ورزشی در روستاها افزود ۸ زمین چمن مصنوعی برای روستاهای آب انار، انجیره، سرپله، چمکبود، گل گل اولیا، سیاه گل و هلیوه، سرابباغ و شهر آبدانان اختصاص یافته که یا احداث شده اند و یا در دست اقدام می باشند.

وی همچنین اضافه کرد برای روستاهای جابرانصار، شهرک هزارانی و وچکبودها یک سالن ورزشی اختصاص و نیز برای تکمیل زمین چمن مورموری و زمین چمن آبدانان و تجهیزات فضاهای ورزشی هیات ها اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

علیزاده ایجاد یک سالن ورزشی جامع برای جامعه بانوان ورزشکار را از ضروریات دانست و قول داد با دعوت از وزیر ورزش و یا معاونین وی این مهم نیز تحقق یابد.

در این دیدار هیات‌های ورزشی مشکلاتی را مطرح که مهمترین آنها می توان به کمبود فضای ورزشی و نبود سالن های تخصصی برای بانوان، عدم تجهیزات سرمایشی گرمایشی فضاهای ورزشی و نیز نبود امکانات، نداشتن وسیله نقلیه جهت اعزام ورزشکاران به مسابقات برون شهری و نیز نبود اسپانسر در شهرستان و عدم حمایت‌های مالی از ورزشکاران اشاره کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.