صدور هشدار “نارنجی” برای بارش‌های پایان هفته کرمانشاه
22 فروردین 1402 - 11:53
بازدید 48
1
رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه از صدور هشدار "نارنجی" برای سامانه بارشی که طی روزهای آتی جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد خبر داد و گفت: این سامانه احتمالا بارش‌های نسبتا سنگین را برای کرمانشاه به همراه دارد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سعید قاسمی با اشاره به سامانه بارشی که به تدریج از فردا (۲۲ فروردین) جو استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: این موج با وزش باید نسبتا شدید و احتمال نفوذ گرد و غبار خصوصا در نواحی غربی استان آغاز خواهد شد و فعالیت آن تا ظهر روز جمعه (۲۵ فروردین) ادامه خواهد داشت.

وی وزش باد نسبتا شدید، بارش نسبتا سنگین، رعد و برق، رگبار پراکنده تگرگ، آبگرفتگی معابر و رواناب و احتمال سیلاب محلی را از پیامدهای فعالیت این موج ناپایدار در کرمانشاه دانست و خاطرنشان کرد: بارش‌های این موج ناپایدار به تدریج از اواخر وقت روز سه‌شنبه(فردا) آغاز می‌شود و تا ظهر جمعه ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه عنوان کرد: پیک بارش‌ها را طی ساعاتی از روز چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه و در نیمه شمالی و نواحی غربی استان خواهیم داشت.

قاسمی با بیان اینکه بررسی نقشه‌ها نشان می‌دهد میانگین بارش این سامانه برای استان بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر و برای برخی نقاط در سطح استان ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیمتر خواهد بود، اضافه کرد: البته این میزان بارش در صورتی است که این سیستم در مسیر حرکت خود به سمت منطقه ما دچار تغییر و تضعیف نشود.

وی درباره احتمال طغیان برخی از رودخانه‌ها به دلیل احتمال بارش نسبتا سنگین هشدار داد و افزود: لازم است حجم آب سدها نیز کنترل شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه یکی دیگر از پیامدهای فعالیت‌ این موج ناپایدار را افت دمای روزانه و شبانه اعلام کرد که طی روزهای چهارشنبه تا شنبه به تدریج رخ می‌دهد و گفت: افت دمای شبانه طی روزهای جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶ فروردین) محسوس بوده و ممکن است دماهای صفر و زیر صفر را خصوص در نواحی سردسیر تجربه کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.