پاسگاه حفاظتی منابع طبیعی در دشت عباس فعال می شود
22 فروردین 1402 - 23:06
بازدید 98
3
مدیرکل منابع طبیعی ایلام؛ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : در راستای حفاظت از اراضی ملی و تسهیل خدمات دهی به مردم شهر دشت عباس پاسگاه حفاظتی منابع طبیعی در دشت عباس فعال می شود.
منبع : تابناک
پ
پ

به گزارش گفتمان: ابراهیم پیرزادیان در دیدار با معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت : ساختمان پاسگاه حفاظتی بیش از یک دهه به صورت نیمه کاره بوده که با برنامه ریزی های انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن ساختمان نیمه کاره تکمیل خواهد شد .

وی ادامه داد : با تکمیل این ساختمان ودر راستای خدمات دهی به مردم این شهر با استفاده از توان نیروهای شهرستان پاسگاه حفاظتی در راستای حفاظت و صیانت از عرصه های ملی مستقر خواهند شد.

پیرزادیان ادامه داد : ۸۹ درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دو چندان کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله، افزود: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور، به عنوان متولی این طرح شناخته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام گفت: سهم استان به عنوان پیشانی این طرح در کشور ۷۲ میلیون اصله نهال در یک دوره چهار ساله است و با توجه به اینکه در تمامی ۱۲ شهرستان در استان نهالستان‌های فعال وجود دارد، لذا تمام زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان ایلام فراهم است.

وی افزود: برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی ۲ نهالستان جدید در شهرستان دهلران و مهران ایجاد شده است که وظیفه تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان را بر عهده خواهند داشت.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت : منابع طبیعی استان در حوزه های مختلف در کل استان اقدمات خوبی انجام داده است.

لطیف صادقی گفت : با توجه به وجود عرصه های بیابانی در شهرستان دهلران باید اقدمات بیشتری در عرصه های بیابانی در بحث کاشت نهال صورت بگیرد ودر این راستا منابع طبیعی اقدمات قابل خوبی در سطح شهرستان دهلران انجام داده است.

وی تصریح کرد : باتوجه به گرمای بالای شهرستان بدون شک توسعه جنگل کاری در حاشیه شهر دهلران و مناطق بیابانی تاثیر بسیار مناسبی در بحث کاهش دما خواهد داشت.

معاون استاندار ایلام به پارک جنگلی آبگرم اشاره کرد گفت : نبود تفرجگاه با توجه به شرایط آب هوایی منطقه یکی ازموضوعات مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در این راستا نیز اعتبار لازم جهت ایجاد سکو و نور پردازی در بوجه شهرستان دیده شده است.

وی بیان داشت : ایجاد سازه آبخیزداری در بالا دست پارک جنگلی می تواند مکان تفریحی برای شهروندان ایجاد کرد که انتظار می رود منابع طبیعی علاوه بر مطالعه برای ایجاد سازه اعتبارت لازم را در دستور کار خود داشته باشند و قطعا فرمانداری هم از محل کمیته برنامه ریزی اعتبار تخصیص خواهد داد .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.