هواشناسی نسبت به رگبار شدید باران در چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرد
22 فروردین 1402 - 23:12
بازدید 45
2
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از آغاز فعالیت یک سامانه بارشی در استان از اواخر وقت چهارشنبه خبر داد و گفت: شدت این فعالیت این سامانه بارشی سبب شد تا هشدار سطح قرمز صادر شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: مهران چراغپور روز سه‌شنبه افزود: این سامانه تا اواخر پنجشنبه منجر به بارش رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه و وزش باد شدید می‌شود.

وی ادامه داد: شدت اثر این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا، فلارد و غرب بن پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در استان هشدار داد و گفت: طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مخاطراتی نظیر آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب، ریزش سنگ در جاده‌ها، احتمال انسداد جاده‌های روستایی، صاعقه و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

چراغپور توصیه کرد تا از توقف و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز و از چرای دام‌ها در مناطق مرتفع خودداری و فعالیت‌های کوهنوردی طی روزهای آینده متوقف شود.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.