انقضای تاریخ مصرف خرمای مضافتی تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد صحت ندارد
22 فروردین 1402 - 23:34
بازدید 71
6
مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد: مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شایعاتی پیرامون خراب بودن، تاریخ مصرف گذشته و کپک زدگی خرمای مضافتی توزیع شده در قالب تنظیم بازار در این استان صحت ندارد و طبق نظر کارشناسان کاملا سالم و بهداشتی است .
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: علی بخش شجاعی روز سه شنبه اظهار کرد: طبق تایید کارشناسان حوزه بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد ، خرمای مضافتی تنظیم بازار کاملا بهداشتی و با کیفیت است و تاریخ آن ها نگذشته است.

وی اضافه کرد: خرمای تنظیم بازار ۶۰۰ گرمی با قیمت ۳۷ تا ۴۱ هزار تومان حدودا ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان زیر قیمت بازار در سراسر کشور توسط اتحادیه مرکزی تعاون روستایی تأمین و توزیع شد.

او افزود: سهمیه استان حدود ۱۰ تا ۱۵ تن بوده اما درخواست استان تنها پنج تن بود که به همین دلیل هم نیمی از ۱۱ تن خرما در استان چهارمحال و بختیاری تخلیه و نصف آن هم حدود پنج تن و نیم در کهگیلویه و بویراحمد تخلیه و توزیع شد.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سراسر کشور همین خرما در حال توزیع است و تاکنون هیچ گونه مشکلی به لحاظ کیفیت و ترش شدگی و کپک زدگی نبوده است.

شجاعی ابراز کرد: خرماهای تنظیم بازار ۱۵ فروردین ماه وارد استان شده و همان تاریخ خرماها بررسی شد و متوجه شدیم از هر ۱۰۰ کارتن خرما، رنگ حداکثر پنج کارتن آن فرق می کند، تنها تعداد معدودی توزیع شده بود که بلافاصله از توزیع آن ها خودداری شد.

وی ادامه داد: نامه نگاری هایی در خصوص این کارتن ها صورت گرفت و به ما اعلام شد که این کارتن ها از سال های قبل دست باغدار بوده و از همان کارتن های قدیمی استفاده کرده اند اما خرماها خرمای سال ۱۴۰۱ بوده و کاملا تازه و بهداشتی است.

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تاریخ تولید خرماها بر روی تعداد معدودی کارتن ننوشته بود و فورا این خرماها، به طور کامل برگشت داده شدند.

به گفته شجاعی بهای این خرماهای مضافتی ۶۰۰ گرمی در بازار ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است اما با قیمت تنظیم بازار ۳۷ تا ۴۱ هزار تومان به فروش می رسد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.