مرحله نخست زمین نهضت ملی مسکن در ملایر تامین شد
23 فروردین 1402 - 12:29
بازدید 86
4
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: با همکاری بسیار خوب اهالی گلدره، فاز نخست تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در ملایر به اتمام رسید.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “سلمان اسماعیلی” روز چهارشنبه درباره روند اجرایی تامین زمین برای نهضت ملی مسکن در ملایر با اشاره پیشرفت گام به گام نهضت ملی مسکن در ملایر، اظهار داشت: این طرح، طرحی عدالت‌محور و گامی بلند برای نسل‌های آینده در این شهرستان است

وی همکاری خوب ملایری‌ها در تامین زمین برای نهضت ملی مسکن را ستودنی خواند و افزود: با وجود اطلاع رسانی‌های مکرر، چند نفر(وراث و مالکان ۲-۳ قطعه) برای انعقاد قرارداد مراجعه نکردند، بخشی از اراضی گلدره هم متعلق به دولت و راه و شهرسازی است که در این موارد، منطبق بر قوانین و ضوابط موجود عمل و حق و حقوق مردم محاسبه و تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: در فاز دوم، توافق با مالکان اراضی پلاک سالارآباد در دستور کار قرار گرفته و مهلت یک ماهه‌ای برای مراجعه مردم در نظر گرفته شده و امیدواریم در اسرع وقت و قبل از مهلت مقرر این فرآیند به اتمام برسد و توافقات کامل شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: بدیهی است که به دلیل انتخاب این اراضی برای اجرای نهضت ملی مسکن، اجرای طرح قطعی است و در صورت عدم مراجعه افراد در زمان مقرر، تملک از طریق اعمال ماده ۸ صورت خواهد گرفت، لذا تسریع و تکمیل توافقات به نفع مردم خواهد بود.

به گفته وی؛ مستثنیات پلاک سالارآباد همگی متعلق به مردم است و پیچیدگی‌های پلاک گلدره را ندارد.

معاون استاندار همدان تاکید کرد: خبر خوب دیگر آنکه در تلاش هستیم به زودی سایت نهضت ملی مسکن باز و امکان ثبت‌نام مجدد متقاضیان و جاماندگان از طرح فراهم شود و با پوشش حداکثری طرح، خدمت ماندگار و تاریخی دولت سیزدهم در ملایر به بهترین شکل رقم بخورد.

اسماعیلی گفت: همانگونه که قبلاً گفته شد، تصمیم ما واگذاری یک قطعه زمین و تسهیلات مربوطه به هر یک از متقاضیان برای ساخت مسکن ویلایی است.

وی با بیان اینکه عملیات نهضت ملی مسکن در ملایر از ابعاد مختلف جز اولین‌ها و بزرگترین‌ها در شهرستان، استان و حتی در کشور است، افزود: به لحاظ الحاق اراضی جدید با این وسعت به محدوده شهر و ساخت مسکن ویلایی با این تعداد، نمونه‌های کمتری در کشور وجود دارد.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: در حال حاضر عملیات نقشه‌برداری و طراحی عملیات شهرسازی در حال اجرا است و یک محدوده شهری مدرن، پیشرفته و منطبق بر الگوی ایرانی اسلامی طراحی و تقدیم مردم ملایر خواهد شد.

قرار است در طرح نهضت ملی مسکن یک دوم به وسعت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتاری شهر ملایر اضافه شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.