صدور سند ۲۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان و علوم پزشکی استان به نام وزارت راه و شهرسازی
09 اردیبهشت 1402 - 20:54
بازدید 60
6
مدیرکل راه و شهرسازی استان خبرداد: مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از صدور سند ۲۰۰ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان و علوم پزشکی استان به نام وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن ملی خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: وحید کرم‌الهی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن لرستان که در محل سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، در خصوص جهش مسکن در لرستان با بیان اینکه از مهرماه تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰، بیش از ۱۴۸ هزار در سامانه ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۳۸ هزارو ۵۸۸ نفر تایید شدند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تامین اراضی شهری در لرستان، گفت: ۱۲۱۹ هکتار زمین در استان شناسایی شده که ۲۱۹ هکتار آن تامین و دارای طرح مصوب است و می‌توان  ۱۳ هزار و ۹۳۲ واحد در آن ایجاد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان اضافه کرد: همچنین یکهزار هکتار اراضی در لرستان در دست تامین داریم  تا بتوانیم ۴۰ هزار واحد مسکونی را در آن ایجاد کنیم.

کرم‌الهی بیان کرد: در مجموع در  ۱۲۱۹ هکتار اراضی تامین و یا شناسایی شده  ۵۳ هزار و ۹۳۲ واحد  ایجاد خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه به میزان ۴۱۶ هکتار در شهر خرم‌آباد با ارتش و ۱۸۰ هکتار در شهر دورود با صنایع دفاع توافق ملی و استانی انجام شده که نیازمند تصویب نهایی در مراجع بالادستی است، تصریح کرد:  همچنین علاوه بر اراضی مطرح شده مطالعات مکان‌یابی شهر جدید خرم‌آباد نیز از طریق مشاور در دست تهیه است.

وی گفت: شهرستان خرم آباد، بروجرد و دورود بیشترین متقاضی را برای مسکن ملی دارند.

کرم الهی با انتقاد از اینکه هیچ دستگاهی برای معرفی اراضی مازاد خود به راه‌ و شهرسازی  اقدام نکرده است، خاطرنشان کرد: این در حالیست که توانستیم ۱۳۸ هکتار از اراضی دانشگاه لرستان و ۶۲ هکتار از اراضی دانشگاه علوم پزشکی را به نام وزارت راه و شهرسازی سند بزنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: اضافه کردن نرخ تسهیلات مسکن توسط بانک‌ها مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.