سه هزار واحد صنعتی در سطح کشور در تملک بانک ها قرار دارند
10 اردیبهشت 1402 - 13:46
بازدید 53
3
دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد: دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور گفت: سه هزار واحد صنعتی در سطح کشور بر اساس اعلام بانک‌مرکزی، در تملک بانک ها قرار دارند.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: “محمدباقر آقاعلیخانی” روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیل استان افزود: بر خلاف تصور بانک ها، این تعداد نه تنها به سرمایه تبدیل نمی شود بلکه به عنوان معضل مطرح خواهد شد چراکه هزینه استهلاک و نگهداری بالا است.

وی در خصوص ۶۳ واحد صنعتی لرستان که در تملک بانک ها قرار دارند نیز اظهار کرد: لرستان به عنوان پایلوت کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور انتخاب می شود و این واحدها باید در زمان ۲ ماهه تعیین تکلیف شوند.

وی تاکید کرد: مشکل ۲۰ درصد پرونده های مطرح شده در ستاد تسهیل کشور مربوط به تحریم ها و مابقی به دلیل قوانین، مقررات و مدیریت ها است بنابراین باید با همکاری دولت، دستگاه ها، بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی برای رفع مشکلات اقدام‌کرد.

علیخانی تصریح کرد: در کل کشور ۲۲ هزار و ۴۰۵ مصوبه ستاد تسهیل ثبت که بیش از ۱۵ هزار مورد اجرایی، بیش ازچهار هزار مورد در حال اجرا و ۲ هزار و ۲۳۲ مورد اجرایی نشده و مشکل عمده آنها قوانینی است که باید اصلاح شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.