مظلومیت ورزش بانوان در آبدانان
11 اردیبهشت 1402 - 10:20
بازدید 84
6
قابل توجه مدیرکل ورزش و جوانان؛ بانوان به عنوان نیمه از جمعیت جامعه ورزش کشور دارای نیازها و امکاناتی جهت ورزش کردن هستند که این نیازها و امکانات به نسبت مردان فقیرتر بوده و این فقر امکانات در بخشهایی از کشور نمود بیشتری دارد.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

شهرستان آبدانان با دارا بودن بیش از چندین هزار ورزشکار خانم، سازمان یافته در قالب هیات های مختلف و کمیته های همگانی از کمترین فضا و امکانات ورزشی برخوردار و این موضوع شرایط را برای ورزش کردن بانوان این سامان با چالش مواجه کرده است.

به گزارش گفتمان: در گفتگو با یکی از بانوان ورزشکار در این خطه موانع سد راه ورزش بانوان را مطرح و در این خصوص می گوید برای اولین بار در طول تاریخ ورزش آبدانان، ورزشکاران سازمان‌یافته بانوان به ۱۵۰۰ نفر رسیده و ورزش همگانی نیز در سال ۱۴۰۱ به رتبه دوم استان ارتقا یافت.

وی ادامه می‌دهد بدون شک این پیشرفت ورزش بانوان ابتدا مدیون زحمات مربیان متخصص اما بی ادعای شهرستان و سپس اعتقاد راسخ و اهتمام ویژه دکتر باقری مدیریت اداره ورزش و جوانان آبدانان به امر ورزش بانوان می باشد.

این بانوی ورزشکار مشکلات ورزش بانوان در آبدانان را در دو مقوله تعریف و بیان می کند اول اینکه شهرستان آبدانان فاقد سالن اختصاصی برای بانوان بوده و تنها سالنی که بنام بانوان بود بصورت اشتراکی با آقایان و در سانسهای کوتاه مدت دایر می باشد. در ثاتی اصلی ترین مشکل ورزش شهرستان خصوصا برای بانوان واگذاری سالنهای ورزشی به بخش خصوصی است که هرچند متاسفانه بصورت قانون نیز درآمده اما تنها کارکرد این قانون درآمدزایی برای عده ای غیر مسئول و غیر ورزشی می باشد.

این عضو جامعه ورزشکاران آبدانان خاطرنشان می کند با واگذاری سالنهای دولتی به بخش خصوصی نه تنها ورزشکاران مغتنم نمی شوند بلکه موجب تخریب و مستهلک شدن این مکانهای ورزشی می شود.

وی یادآور می شود قانون واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در مناطق کم برخوردار توجیه نداشته و این کار با وظیفه دولت در ایجاد زمینه برای ورزش همگانی منافات دارد چرا که در حقیقت با این عمل ورزش کردن برای عموم مقدور نیست و فقط عده ی خاصی می توانند از این فضاهای ورزشی بهره مند شوند.

او پیشنهاد می کند مدیران و در رأس آن مدیرکل ورزش و جوانان می تواند این استثنا را برای مناطق کم برخوردار قائل و سازمان تربیت بدنی مدیریت اماکن ورزشی را برعهده و ایضا فقط هزینه های نگهداری و مخارج این اماکن را از ورزشکاران اخذ کند و یا اینکه حداقل می تواند به افرادی که اهلیت دارند واگذار نماید.

 وی در پایان تاکید کرد اینک که بانوان روی به ورزش آورده و از رشته های ورزشی استقبال می کنند جهت داشتن جامعه ای پویا و با نشاط شرایط را برای ورزش کردن این قشر مهم فراهم آورند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.