محدودیت ترافیکی در محورهای قصرشیرین و سرپل ذهاب اعمال می شود
11 اردیبهشت 1402 - 12:29
بازدید 63
4
رییس پلیس راه استان کرمانشاه از اعمال محدودیت تردد در محورهای شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب در روزهای پایانی هفته جاری (۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: این محدودیت‌ها به دلیل برگزاری مراسم گرامیداشت عملیات بازی دراز اعمال می‌شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سرهنگ «کیخسرو دستغیب» افزود: همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت و یادواره شهدای عملیات غرورآفرین بازی دراز، عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح از روز پنجشنبه چهاردهم تا پایان روز جمعه پانزدهم اردیبهشت در تمام محورهای فرعی دشت ذهاب و سرپل ذهاب به گیلانغرب ممنوع است.

وی اظهار کرد: همچنین حمل و نقل محمولات ترافیکی که از قبل پروانه عبور اخذ کرده اند در تمام راه های برون شهری شهرستان قصر شیرین به سرپل ذهاب از ساعت ۱۵ روز پنج شنبه ۱۴ تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ممنوع خواهد بود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رانندگان می توانند در مدت زمان یاد شده از محور قصرشیرین به گیلانغرب به عنوان محور جایگزین استفاده کنند.

عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.