پروژه فرهنگی دف در سنندج تعریف می شود
11 اردیبهشت 1402 - 12:33
بازدید 262
4
شهردار سنندج: شهردار سنندج گفت: با توجه به اینکه‌ سنندج به عنوان شهر دف و پایتخت دف ایران شناخته شده است، یک پروژه فرهنگی با محور دف در این شهر تعریف خواهد شد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سید انور رشیدی روز دوشنبه در مراسم مولودی‌خوانی به سبک سنندج که به مناسبت روز و هفته سنه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مراسم مولودی خوانی به سبک سنه‌ای یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های شهرداری در گرامیداشت هفته سنه بود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم انتخاب شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی ظرفیت و جایگاه بالای این شهر در موسیقی خانقاهی بوده است، افزود: موسیقی خانقاهی از چنان تاثیرگذاری برخوردار است که نماینده دبیرخانه یونسکو در برنامه‌های مختلف بر حضور گروه های موسیقی به سبک خانقاهی تاکید می‌کرد.

شهردار سنندج با بیان اینکه در مراسم اختتامیه مسابقات منطقه ای قرآن کریم وعده دادیم که دومین دوره مسابقات قرآنی را همزمان با هفته سنه سال آینده به صورت ملی برگزار کنیم، ابراز امیدواری کرد در صورت فراهم بودن شرایط و ظرفیت‌ها بتوان دومین دوره مسابقات قرآنی را به صورت بین‌المللی برگزار کرد؛ چرا که معتقدیم سنندج شهر قرآن است و کار کردن در این حوزه وظیفه همه مسئولان است.

رشیدی همچنین بر برنامه ریزی برای اجرای پروژه فرهنگی با محور دف در شهر سنندج خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی و همدلی فعالان این عرصه که از شاخص ترین ها در کشور هستند، بتوانیم پروژه بزرگ فرهنگی دف را به صورت ملی در سنندج اجرا کنیم.

رشیدی افزود: این وعده را به بزرگان حاضر و گروه‌های مولودی‌خوانی می دهیم که در هفته سنه سال آینده شاهد تدوین و برگزاری برنامه ای ویژه با محور دف در شهر خلاق موسیقی جهان باشیم.

سنندج بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.