۳۵۰۰ همدانی به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج مبتلا هستند
13 اردیبهشت 1402 - 12:01
بازدید 60
3
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از اعطای ۵۲۰ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی پنج ساله با سود چهار درصد به بیماران خاص و صعب العلاج و زوج های نابارور استان در سال گذشته خبر داد.
منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر طوس کیانی اظهار کرد: بیش از ۳۵۰۰ نفر در استان همدان مبتلا به بیماری‌های خاص و صعب العلاج (به جزء سرطان ها) هستند که مشمول دریافت بسته‌های حمایتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت در راستای کاهش هزینه‌های تشخیص می شوند.

وی افزود: در سال گذشته این بیماران نزدیک به ۱۰۰ میلیارد ریال از حمایت صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در قالب کمک های بلاعوض خارج از ضوابط دولت بهره مند شدند و ۵۲۰ فقره وام ۵۰۰ میلیون ریالی پنج ساله با سود چهار درصد به بیماران خاص و صعب العلاج و زوج‌های نابارور اعطاء شد.

کیانی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیماران هموفیلی در کشور حدود ۱۲ هزار نفر و در استان همدان ۱۸۹ نفر است که کلیه خدمات درمانی شامل تزریق فاکتورهای خونی انعقادی و نیز خدمات دندانپزشکی برای این بیماران به صورت رایگان انجام می شود.

وی ادامه داد: ۲۴۶۲ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان مبتلا به ام اس، ۱۰۳ نفر به تالاسمی، ۱۸۹ نفر به هموفیلی، ۶۰۳ مورد بیمار دیالیزی، ۳۹ نفر به بیماری CF، ۳۳ بیمار به EB، ۳۴ نفر به اُتیسم، ۳۳ نفر به SMA، چهار نفر به بیماری نقص ایمنی اولیه و شش مورد به بیماری های متابولیک مادرزادی هستند که خدمات دارویی و درمانی را به صورت رایگان دریافت می کنند.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: پرهیز از ازدواج‌های فامیلی، دریافت تاریخچه بیماری ها در فامیل برای کاهش میزان بروز ژن های معیوب در فرزندان، راه‌اندازی ایستگاه‌های‌ سنجش سلامتی به صورت سرپایی در مدارس و مراجعات لازم در صورت بروز علائم مشکوک در تمام نقاط کشور از جمله راهکارهای پیشگیری از ازدیاد بیماران خاص و نیز برای کمک به این بیماران است.

کیانی ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

وی با بیان اینکه بیمه رایگان بیماری‌های‌ خاص شامل تمامی موارد درمانی و دارویی این بیماران می شود، یادآور شد: افزایش تعداد کلینیک های درمانی بیماری‌های‌ خاص، افزایش تعداد واحدهای مددکاری و تحت پوشش قرار دادن کامل بیماران خاص از دیگر راه های کمک به این بیماران است و دانشگاه به صورت مستمر، پیگیر رفع مشکلات کامل بیماران خاص و صعب العلاج است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.