همه دستگاه ها موظف به مشارکت در مهار و کنترل آتش سوزی در مراتع هستند
14 اردیبهشت 1402 - 10:34
بازدید 63
3
معاون فرماندار قصرشیرین: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین با اشاره به فصل برداشت محصولات کشاورزی و خشک شدن پوشش گیاهی از دستگاه های اجرایی خواست تا با انجام تمهیدات پیشگیرانه و تامین تجهیزات موردنیاز برای جلوگیری از آتش سوزی در مزارع، منابع طبیعی و مهار آتش سوزی های احتمالی در آماده باش کامل باشند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «حجت خدرویسی» روز چهارشنبه در جلسه کمیته برداشت با محوریت مدیریت بحران و مقابله با آتش سوزی در محل فرمانداری قصرشیرین، افزود: پیش بینی می شود امسال از سطح هفت هزار و ۳۶۵ هکتار اراضی آبی و ۲ هزار و ۴۱۰هکتار دیم در مجموع بیش از ۱۵ هزار تُن محصول گندم برداشت شود.

وی اظهار کرد: پوشش گیاهی منطقه با توجه به فرارسیدن فصل گرما تهدیدی برای ایجاد حریق و آتش سوزی در مزارع است از این رو تامین خودروهای اطفای حریق، جلوگیری از ایجاد حریق در نوار مرز، فرهنگ سازی برای به کارگیری نیروها در مقابله با حریق و همچنین تشکیل گروه های مهار حریق برای آموزش روستاییان و استفاده از آن ها در اطفای حریق و وقوع آتش سوزی های احتمالی از اقدام هایی است که باید انجام شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری قصرشیرین گفت: سه کمیسیون خرید که اعضای آن شامل نمایندگان جهاد کشاورزی و غله و اعضای کمیسیون خرید، کار خرید گندم مازاد کشاورزان انجام را می دهند.

وی همچنین بر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در رابطه با توجیه کشاورزان در خودداری از آتش زدن کاه و کلش باقیمانده محصولات در مزارع و اراضی کشاورزی تاکید کرد.

خدرویسی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد، شوراها، دهیاران و پایگاه های مقاومت بسیج، تیغه زنی حاشیه جاده های اصلی و فرعی نیز از مواردی است که باید مورد توجه باشد و بر اساس قانون همه دستگاه ها موظف به مشارکت در مهار و کنترل آتش سوزی در مراتع هستند.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای تامین سوخت ادوات کشاورزی و فعالیت کمباین داران جهت برداشت محصول گندم در این شهرستان انجام شود.

در پایان این جلسه وظایف هرکدام از ادارات عضو مشخص و مقرر شد کمیته بحران جهت جلوگیری از هرگونه آتش سوزی و اقدام فوری در این رابطه تشکیل گردد و گندم مازاد کشاورزان را سیلوی طلای زرد و ۲ مرکز خرید اداره تعاون روستایی خریداری نمایند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و وجود ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.