عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی دستگیر شد
16 اردیبهشت 1402 - 10:48
بازدید 69
2
فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری عامل انتشار عکس‌های خصوصی در فضای مجازی خبر داد.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مختار باویر روز جمعه در تشریح این خبر گفت: طی شکایت خانم نوجوان با موضوع دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری شبکه های اجتماعی ، به درخواست شاکیه پرونده تشکیل و موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: مجرم سایبری با دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری اقدام به تهدید به انتشار عکس های خصوصی در فضای مجازی کرده بود که بلافاصله با اخذ مستندات دیجیتال و انجام تحقیقات فنی و پلیسی با کشف سرنخ های مختلف پیرامون موضوع، هویت واقعی متهم را شناسایی و در یک عملیات موفق دستگیر و به پلیس فتا دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی دهلران اظهار داشت: متهم در بازجویی اعتراف کرد با عضویت در گروهای مختلف اعتماد دختران نوجوان را جلب و کد ۵ رقمی ورود به صفحات شبکه های اجتماعی آن را دریافت و با ورود به حساب های کاربری اقدام به دسترسی به تصاویر و پیام های خصوص قربانیان نموده و با ایجاد مزاحمت سعی در سطح دوستی و تهدید به انتشار تصاویر خصوص و خانوادگی شاکیه کرده است .

سرهنگ باویر تاکید کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی و بخصوص نوجوانان نسبت به ارتباط با افراد ناشناس به ظاهر موجه و همچنین نگهداری تصاویر و ‏فیلم‌های خصوصی خود دقت بیشتری داشته باشند، نگذارند تصاویر خصوصی آن‌ها در اختیار دیگران باشد و به هیچ عنوان آنها را در فضای مجازی برای ‏دیگران، حتی نزدیکان و بستگان خود ارسال نکنند، زیرا ممکن است در آینده مورد سوءاستفاده واقع شود.

سرهنگ باویر در پایان گفت: به شهروندان توصیه می شود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق رایانامه پلیس فتا دهلران به ادرس Dehloran.fata@cyberpolice.ir و همچنین شماره تماس های ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۲۴۶۷۹ گزارش کنند. ‏

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.