فرش قرمز بورس تهران برای شرکت سوخت سبز کرمانشاه
20 اردیبهشت 1402 - 10:55
بازدید 63
4
شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (سهامی خاص) در جلسه هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران مطرح و هیئت پذیرش بر اساس ماده ۲۴ دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضۀ عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) کلیات پروژه شرکت مذکور را تأیید کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: وحید محمدیاظهار داشت: به همت بورس منطقه‌ای کرمانشاه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سوخت سبز با درخواست تامین مالی به مبلغ سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، در قالب شرکت سهامی عام پروژه به بورس تهران معرفی و به صورت فوق‌العاده در هیات پذیرش مورد موافقت اصولی قرار گرفت.

وی افزود: شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس (سهامی خاص) در جلسه هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران مطرح و هیئت پذیرش بر اساس ماده ۲۴ دستورالعمل نحوه صدور مجوز عرضۀ عمومی شرکت پروژه (سهامی عام) کلیات پروژه شرکت مذکور را تأیید کرد.

محمدی اضافه کرد: سرمایه ثبتی شرکت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و شرکت گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با مالکیت ۹۹.۹۹ درصد سهام، سهامدار عمده این شرکت محسوب می‌شود. این پروژه با هدف تولید بیواتانول سوختی در شهرستان کرمانشاه در حال اجرا است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه میزان پیشرفت پروژه کرمانشاه با ظرفیت ۶۶ میلیون لیتر را حدود ۹۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: تاریخ بهره‌برداری از پروژه بیتواتانول کرمانشاه نیمه دوم سال ۱۴۰۲ برآورد شده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک و پس از طی فرایند قانونی و مقرراتی و صدور مجوز پذیره‌نویسی از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، شاهد پذیره‌نویسی این «شرکت پروژه» در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بورس تهران خواهیم بود.

طرح زیست پالایشگاه تولید بیواتانول سوختی از جمله طرح‌های ایدرو در مناطق کمتر برخوردار است که با راه‌اندازی آن و تولید سالیانه ۶۶ میلیون لیتر الکل سوختی غلات، بیش از ۶۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود.

با بهره برداری از این پروژه همچنین سالیانه ۶۶ هزار تن کنجاله تخمیری باقیمانده از تولید الکل سوختی نیز به عنوان محصول جانبی تولید می شود که اکنون به عنوان ماده ارزشمند تغدیه دام به صورت وارداتی تامین می شود.

بیواتانل سوختی به‌عنوان محصول پاک در راستای حفظ محیط زیست جایگزین افزودنی های شیمیایی بنزین می شود که موجب کاهش چشمگیر آلایندگی آن است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.