حاج آقا! موضوع تنگه کافرین  شیطنت رسانه ای نبود بلکه نتیجه بی تدبیری و سردرگمی مدیریتی بود
23 اردیبهشت 1402 - 0:15
بازدید 167
3
امام جمعه بدره در واکنش به ورود رسانه های استان به موضوع تعطیلی تنگه گردشگری کافرین در خطبه های نماز جمعه گفته است: این موضوع یک شیطنت رسانه ای بود، آنها تنگه کافرین را قطب اقتصاد شهرستان بدره معرفی کرده اما از سویی برای شهرک صنعتی ولیعصر این شهرستان که سالهاست خاک می خورد، فریاد نزده اند.
پ
پ

گفتمان زاگرس :: امام جمعه بدره در واکنش به ورود رسانه های استان به موضوع تعطیلی تنگه گردشگری کافرین در خطبه های نماز جمعه گفته است؛ این موضوع یک شیطنت رسانه ای بود، آنها تنگه کافرین را قطب اقتصاد شهرستان بدره معرفی کرده اما از سویی برای شهرک صنعتی ولیعصر این شهرستان که سالهاست خاک می خورد، فریاد نزده اند.

همانگونه که بارها نوشته ایم اینجا هم می گوییم، ما مسلمانیم، برای نمادها و ارزش های دینی اهمیت قائل هستیم و رعایت هنجارهای جامعه بر اساس عرف و عادت مردم هر منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر می دانیم. 

اما در خصوص شیوه مواجهه با مسائل مبتلا به این روزهای جامعه ایران، هرگز شیوه های مرسوم یعنی خودسری و تعطیلی مراکز کسب و کار را نه شیوه ای عقلانی می دانیم و نه نتیجه بخش! بلکه آثار اجتماعی و اقتصادی این شیوه ها را برای فرهنگ و اقتصاد جامعه مخرب تر از وضعیت جاری می دانیم.

در پاسخ به سخنان امام جمعه محترم این شهرستان باید گفت؛ آری ! مردم هم عزت و احترام می خواهند و هم امر به خوبی ها، چرا که این اصل ریشه در سخنان امام عالم شیعیان دارد که اگر فقر از دری وارد شد، ایمان از پنجره اش بیرون خواهد رفت.

بنابراین رسانه های دغدغه مند در کنار درک منطقی از ظرفیت اقتصادی تنگه کافرین، تاثیر حضور یک شهرک صنعتی پویا بر سفره مردم را لمس کرده اند و معتقدند فعال شدن شهرک صنعتی به قول شما خاک خورده ولیعصر از دریچه معرفی بدره به کشور می گذرد، که تنگه کافرین و امثالهم یکی از ابزارهای معرفی قلمداد می شوند، پس رسانه هم تنگه کافرین را می بیند هم شهرک ولیعصر را !

اگر رسانه های استان به موضوع تعطیلی تنگ کافرین ورود کرده اند دو دلیل عمده داشت که هیچکدام از این دلایل در قاموس شیطنت رسانه ای نمی گنجد ؛

دلیل اول ریشه در تشتت، سردرگمی و دو پهلو بودن موضع مسئولین شهرستان دارد، چرا که صبح در مواضعشان بی حجابی گردشگران  را دلیل تعطیلی تنگه کافرین اعلام و عصر در بیانیه دیگری مسائل ایمنی را عامل این تصمیم گیری معرفی می کنند و حال همین دو پهلویی مواضع در سخنان شما هم جاریست.

دوم اینکه رسانه های دغدغه مند استان به درستی عمق تاثیر گذاری مناطق گردشگری بر معرفی استان محروم ایلام و شکل گیری جریان اقتصاد گردشگر محور را درک نموده و بر همین اساس آن را اقدامی مغایر با اهداف اقتصادی کشور در شرایط بغرنج اقتصادی قلمداد کردند.

مضافا اینکه به زعم ما هم امام جمعه محترم بعنوان صاحب تریبون و هم رسانه ها دو ابزار مطالبه گر تلقی می شوند، حال ما این سوال را از حضرتعالی داریم، شما چرا از تریبون در اختیار خود برای بیرون آوردن شهرک صنعتی ولیعصر بدره از زیر خاک فراموشی هیچ فریادی نزده اید ؟

رسانه ها به تکلیف خود برای جلوگیری از تحمیل یک فشار اقتصادی به زنجیره تولید و خدمات گردشگر محور عمل کردند، آیا شما از بدو حضور خود در این مسند، چند بار از مسئولین استان ضرورت اهتمام به رفع گره های شهرک صنعتی این شهرستان را گوشزد کرده اید؟

جناب امام جمعه! در سپهر رسانه ها و جریان مطالبه گرانه اهل قلم استان، شیطنت رسانه ای واژه ای منسوخ است، چرا که رسانه های استان در عمل به قانون رسانه و تکلیف ملی و مردمی خود مانع از قفل بی تدبیری به مکانی شدند که از ظرفیت لازم برای پیشبرد اهداف اقتصادی و توسعه ای استان برخوردار است !

البته این نکته را هم باید یاد آور شویم که شهرستان کوچک بدره از پتانسیل لازم برای تبدیل استان به قطب گردشگری برخوردار است و این موضوع بر هیچ صاحب اندیشه و عقلی پوشیده نیست و بازهم می گوییم تنگه کافرین به تنهایی از توان لازم برای تبدیل این شهرستان به غایت محروم به یک مرکز اقتصاد گردشگر محور برخوردار است به شرط اینکه مدیرانش از تدبیر، دور اندیشی، راهبرد مدیریتی و قدرت تعقل همسو با مدیریت روز جهانی برخوردار باشند.

پس انتظار داریم به جای شیطنت خواندن اقدام رسانه های استان برای بازگرداندن تنگه کافرین به جریان اقتصاد ساز استان، از ریزبینی و حساسیت آنان قدردانی کرده و از این ظرفیت در مسیر معرفی ظرفیت های  گردشگری استفاده مطلوب نمایید ! که یقینا این به خیر و مصلحت استان است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.