انفعال و ترک فعل دامپزشکی استان ایلام در موضوع جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام
24 اردیبهشت 1402 - 9:48
بازدید 74
6
حال و با گذشت چند هفته از تذکر استاندار استان، با گشتی کوتاه در مناطقی از استان بخصوص اطراف شهر ایلام و مبادی ورودی و خروجی شهر نه تنها خبری از جاذبه های شهری وجود ندارد بلکه تنهاچیزی که به چشم می خورد کشتار و ذبح غیر مجاز دام و ریختن فضولات و خونابه ناشی از ذبح دام آن هم در شرایط کاملا" غیر بهداشتی” است.
منبع : تابناک
پ
پ

گفتمان: ماه گذشته بود که استاندار ایلام در جلسه ساماندهی کشتار غیرمجاز دام در کشتارگاه دام ایلام تاکید داشتند که در بحث سلامت و بهداشت مردم با هیچ مدیری تعارف نداشته و بهداشت و سلامت شهروندان استان را خط قرمز خود اعلام کردند.

متعاقب جلسه مذکور، استاندار محترم فرصتی به مدیران دخیل در حوزه بهداشت از جمله مدیر کل دامپزشکی دادند تا نسبت به جمع آوری کشتار غیرمجاز دام که به تعبیر ایشان نوعی توهین به فرهنگ استان هست اقدام نمایند.

حال و با گذشت چند هفته از تذکر استاندار استان، با گشتی کوتاه در مناطقی از استان بخصوص اطراف شهر ایلام و مبادی ورودی و خروجی شهر نه تنها خبری از جاذبه های شهری وجود ندارد بلکه تنهاچیزی که به چشم می خورد کشتار و ذبح غیرمجاز دام و ریختن فضولات و خونابه ناشی از ذبح دام آن هم در شرایط کاملا غیر بهداشتی است که این امر با توجه به شروع فصل گرما و تجمع حشرات و جوندگان در این مناطق خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام را فراهم خواهد کرد.

جا دارد از جناب دکتر احمدی مدیر کل دامپزشکی استان سوال شود که آیا ایشان این حجم از کشتار غیر مجاز دام را نمی بینند؟

آیا ایشان بعنوان یک دامپزشک، خطر شیوع گسترده بیماری های عفونی و واگیر و مشترک بین انسان و دام را حس نمی کنند؟ البته با این شیوه مدیریت ساکن و پشت میزنشینی که ایشان در پیش گرفته و عدم حضور میدانی، نباید هم احساس خطر بکنند.

از تبعات کشتار غیرمجاز دام در معابر، می توان به انتشار بیماریهای عفونی باکتریایی و انگلی مانند انواع کیست های انگلی، بیماری تب کریمه کنگو یا تب خونریزی دهنده، تب مالت،شاربن، تجمع حشرات و جوندگان و حیوانات ولگرد که همه از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی هستند، اشاره کرد.

جا دارد استاندار محترم که در بیانات خود بهداشت شهروندان را خط قرمز اعلام کرده بودند از مدیر کل دامپزشکی استان سوال کنند تاکنون در راستای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در استان چه اقداماتی انجام داده اند؟

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.