برای ثبت جهانی هگمتانه نیازمند حمایت رسانه ها هستیم
29 اردیبهشت 1402 - 11:19
بازدید 61
4
فرماندار همدان: فرماندار همدان با بیان اینکه هر اقدامی باید یک پیوست رسانه ای داشته باشد، گفت: رسانه های جمعی فرصت ثبت جهانی هگمتانه و دستاوردهای قابل توجه این رویداد اثرگذار را برای مردم تشریح و تبیین کنند.
منبع : ایرنا
پ
پ

گفتمان: به گزارش روز پنجشنبه فرمانداری همدان، مسلم مخفی با تاکید بر اینکه در خصوص ثبت جهانی هگمتانه نیاز به کار رسانه ای بیشتری است، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ثبت جهانی هگمتانه و رونق گردشگری وضعیت بازار، اقتصاد و معیشت کسبه این منطقه بهبود می یابد.

وی ادامه داد: هم افزایی دستگاه های اجرایی و همراهی مردم را لازمه ثبت جهانی هگمتانه برشمرد و افزود: مردم همدان تجربه انجام کارهای بزرگی را دارند و به طور قطع در این رویداد هم همکاری لازم را خواهند داشت.

فرماندار همدان، گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه در شهرستان و استان همدان دانست و گفت: ظرفیت های گردشگری همدان آنطور که باید برای مردم اعلام نشده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مخفی افزود: در راستای ثبت جهانی هگمتانه هم افزایی مطلوبی بین دستگاه های اجرایی با محوریت استاندار محترم شکل گرفته و ضمن برگزاری جلسات، مسائل اساسی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: تمهیدات اصلاح و نصب موانع مناسب به منظور جلوگیری از ورود و تردد موتورسیکلت به پیاده راه ها در شورای ترافیک شهرستان به عمل آمده و در حال انجام است.

فرماندار همدان گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به میراث فرهنگی همدان اختصاص یافته است و بعد از ثبت جهانی نیز از اعتبارات یونسکو بهره مند خواهیم شد.

مخفی ادامه داد: تشدید برخورد با افراد قانون شکن نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و اجازه نمی دهیم امنیت شهروندان با تردد موتورسیکلت در پیاده راه تهدیدشود.

وی تصریح کرد: در راستای تسهیل در ثبت جهانی هگمتانه مسایل اجتماعی، ترافیکی، انتظامی و برخی از خدمات با هماهنگی فرمانداری در حال انجام و پیگیری است.

پرونده ثبت جهانی «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» شامل تپه هگمتانه، بازار و بافت تاریخی است که برای ثبت جهانی آماده‌سازی شده است.

منظر تاریخی هگمتانه در شهر همدان مسیر «آرامگاه بوعلی تا آرامگاه باباطاهر» را شامل می شود که با ثبت این اثر، میراث فرهنگی این محدوده شامل بافت تاریخی، بازار سنتی، مسجد جامع و پیاده راه‌های شهر همدان حفظ می‌شود.

براساس اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پرونده ثبت جهانی هگمتانه به یونسکو ارسال شده و در بین آثار تاریخی و فرهنگی ایران برای ثبت جهانی در یونسکو، «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» تنها اثریاست که به یونسکو ارسال می‌شود.

استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری است که بیش از یک‌هزار مورد از آنها ثبت ملی شده اند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.