بازرس کل ایلام: برنامه آموزش کارکنان گمرک باید به روز باشد
01 خرداد 1402 - 9:26
بازدید 68
3
بازرس کل ایلام گفت: برنامه آموزش کارکنان گمرک باید به روز باشد تا بتوان در شاخص های نیروی انسانی نیز حائز رتبه برتر شود، نحوه برخورد و رفتار عوامل گمرک به نوعی بیانگر فرهنگ کشور و معرف تمدن و هویت جمهوری اسلامی است.
پ
پ

به گزارشگفتمان: مالک روشنی در نشست هم اندیشی و بررسی عملکرد گمرک استان اظهار کرد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش محوری و هماهنگ کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد و مسئول اعمال حاکمیت دولت در اجرای قانون امور گمرکی و سایر قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات و عبور (ترانزیت) کالا و وصول حقوق ورودی و عوارض گمرکی و مالیات های مربوطه و الزامات فنی و تسهیل تجارت است.

وی به جایگاه قابل تقدیر گمرک مهران در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در گمرک مهران افتاده که این مهم نشان از زحمت و فداکاری کل مجموعه دارد، با توجه به این جایگاه و رشد باید از مسئولان بالادستی در جهت ارتقاء و کیفیت بهتر خدمات دهی و همچنین حفظ این جایگاه نیازمندی های استان مطالبه شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهران اضافه کرد: این شهر مقدس و متبرک است، چراکه قدمگاه عزیزان و بزرگانی است که با نثار جان خود نگذاشتند یک وجب از خاک به دست دشمن بیافتد نقطه به نقطه آن مبارک است و خدمت در مهران را قدر بدانید.

روشنی یادآور شد: یکی از موضوعات مهم و مدنظر، انتخاب و نظارت دقیق بر کارشناسان حوزه تعیین قیمت کالاهای قاچاق است که در صورت سهل انگاری علاوه بر تضییع حقوق قانونی کشور ، عملکرد و زحمات کارکنان گمرک را تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه گمرک مهران بین ۱۲ گمرک زمینی حائز رتبه برتر صادرات به عراق است و ۲۵ درصد مجموع صادرات به این کشور در این مرز بین المللی انجام می شود که نشان از اهمیت و رتبه بالای این گمرک دارد.

روح الله غلامی افزود: گمرک مهران در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز رشد ۱۲۰ درصدی را کسب کرده و این مهم در امر مبارزه با قاچاق کالا نشان دهنده فعالیت و زحمت شبانه روزی همکاران بنده در این گمرک می باشد.

وی به نقش سازمان بازرسی اشاره و تاکید کرد: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه ساماندهی امر تخلیه و بارگیری انجام شده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.