استاندار: وزارت راه و شهرسازی بیش از حد در کار شهرداری‌ها دخالت می‌کند
15 شهریور 1399 - 5:12
بازدید 128
4

استاندار کرمانشاه گفت: وزارت راه و شهرسازی بیش از حد در کار شهرداری ها دخالت می کند؛ تمام طرح های توسعه ای در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بر عهده شورای توسعه استان است اما مسکن و شهرسازی در این زمینه دخالت و سنگ اندازی می کند که باید در این زمینه هرچه زودتر چاره […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه گفت: وزارت راه و شهرسازی بیش از حد در کار شهرداری ها دخالت می کند؛ تمام طرح های توسعه ای در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بر عهده شورای توسعه استان است اما مسکن و شهرسازی در این زمینه دخالت و سنگ اندازی می کند که باید در این زمینه هرچه زودتر چاره اندیشی و تسهیل‌گری شود تا مشکل مردم برطرف شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند در نشست شهرداران استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری و با حضور معاون عمرانی وزیر کشور برگزار شد؛ به نقش مهم و مشارکت موثر شهرداری‌ها درمهار بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: انجام اقدامات آموزشی، اطلاع رسانی و کمک به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی اماکن و معابر عمومی در شهرداری‌ها قابل تقدیر است.

وی در این جلسه ازحمایت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از طرح‌ها و پروژه های عمرانی در شهرستان‌ها تقدیر کرد و گفت: تفاهم نامه‌های لازم برای تأمین تجهیزات و تدوین طرح ها با مشارکت نهادهای ذی ربط سریعاً تهیه و تدوین خواهد شد که مشکلات این بخش در شهرداری‌ها حل شود. 

استاندار کرمانشاه در ادامه اختیارات شورای عالی شهرسازی و کمیسیون های ماده ۵ استانی را یادآورشد و تصریح کرد: در این حوزه نیاز هست که شهرداری‌ها بر اساس مسوولیت‌های قانونی دارای اختیارات بیشتری باشند؛ زیرا در فرآیند تدوین طرح های جامع و تفصیلی اگر تعهدی ایجاد شود، شهرداران موظف هستند حقوق مردم را رعایت کنند و نباید به سادگی مصوبات کمیسیون ماده ۵ استانی در شورای عالی شهرسازی رد شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی بیش از حد در کار شهرداری‌ها دخالت می‌کند؛ تمام طرح‌های توسعه‌ای در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر بر عهده شورای توسعه استان است اما مسکن و شهرسازی در این زمینه دخالت و سنگ اندازی می‌کند که باید در این زمینه هرچه زودتر چاره اندیشی و تسهیل‌گری شود تا مشکل مردم برطرف شود.

بازوند در ادامه به بررسی مشکلات فراروی اجرای طرح اقدام ملی مسکن پرداخت و افزود: با توجه به شرایط متفاوت استان‌ها بایستی دستورالعمل متناسب با هر منطقه بومی سازی شود که ساز و کار اجرایی طرح با شتاب بیشتری پیگیری و امکان تحقق اهداف میسر شود.

وی لازمه کار جهادی و تلاش مستمر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را واگذاری اختیارات به استان‌ها ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به تنوع اقلیمی نمی توان نسخه واحدی برای همه شهرستانها پیچید و باید تفاوت ها و شرایط را مدنظر قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان از قطار شهری کرمانشاه به عنوان یک مطالبه جدی نام برد و گفت: هر چند سال گذشته از طریق سازمان برنامه و بودجه و مساعدت بانک‌ها مقرر شد بخشی از اعتبار مورد نیاز تکمیل این طرح تأمین شود اما انتظار داریم دولت نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد که سبب تسریع در راه اندازی و بهره برداری از پروژه شود.

بازوند با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی توان پرداخت عوارض شهرداری را ندارند که این موضوع درآمد شهرداری ها را کاهش داده است.

وی افزود: از وزارت کشور تقاضا داریم که با کمک بانک ها تسهیلات ارزان قیمتی را در اختیار شهرداری ها قرار دهد.

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.