برنامه سازمان ثبت اسناد و املاک حدنگاری بیش از ۷۰ درصد زمین‌های کشاورزی است
17 خرداد 1402 - 11:47
بازدید 63
6
معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اکنون از ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار حدنگاری شده است؛ پیش‌بینی کرد تا پایان امسال بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی کشور حد نگاری شود.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «حسن بابایی» روز چهارشنبه در حاشیه نشست مدیران واحدهای ثبت اسناد استان کرمانشاه همچنین از حدنگاری طرح کاداستر ۹۹ درصد اراضی ملی کشور خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی کشاورزی، ملی و دولتی کل کشور حدنگاری شده است.

وی در ادامه حدنگاری را یک کار مقدس در راستای کمک به مردم بویژه کشاورزان عنوان کرد و گفت: با ثبت مالکیت اراضی کشاورزی و تعیین حد و حدود اراضی ما بین کشاورزان از بروز اختلافات و درگیری‌های فراوانی بین آنان جلوگیری می‌شود.

این مقام مسئول بیشتر اختلافات بین کشاورزان را مربوط به تعیین حد و حدود مابین اراضی آنان و همچنین مالکیت زمین ذکر کرد و افزود: در مواردی حتی شاهد قتل بر سر اختلاف مابین حد و حدود زمین کشاورزی بین روستاییان بودیم که با حد نگاری بسیاری از این مسائل و مشکلات از بین می رود.

وی در ادامه ارزیابی و بررسی عملکرد تک به تک تمام مدیران واحدهای ثبتی شهرستان های کشور در خصوص اجرای برنامه حد نگاری یا کاداستر در حوزه ارضی کشاورزی، اراضی ملی، اراضی شهری و روستایی را هدف اصلی خود از سفر به استان ها اعلام کرد و بیان داشت: در این سفرها در دیدار چهره به چهره با مدیران واحدهای ثبت اسناد و املاک شهرستان ها و حتی مردم از نزدیک در جریان مشکلات سر راه آنها قرار می گیریم و در راستای حل آن اقدام می کنیم.

بابایی تسریع در روند اجرای طرح حدنگاری را یکی دیگر از اهداف مهم خود در سفر به استان های کشور عنوان کرد و بر تعامل و هم افزایی سایر دستگاه‌های مختلف با سازمان ثبت اسناد و املاک تاکید کرد و آن را عامل مهمی در اجرای ۱۰۰ درصدی حدنگار عنوان کرد که در این سفرها به دنبال تقویت این تعامل با سایر دستگاه ها است.

وی همچنین از سایر دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و امور اراضی منابع طبیعی و دیگر ارگان ها خواست در اجرای حدنگاری (کاداستر) به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کمک کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.