رگبار پراکنده و رعدوبرق پدیده غالب جوی استان کرمانشاه در ۴۸ ساعت آینده
20 خرداد 1402 - 12:51
بازدید 58
1
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: رگبارهای پراکنده و رعد و برق عمده پدیده جوی طی ۲ روزه آینده در استان پیش بینی شده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: سعید قاسمی روز شنبه اظهار کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه، عبور موجی کم رطوبت، شرایط را برای رشد ابر، وزش باد و احتمالاً رگبارهای پراکنده باران همراه با رعدوبرق در سطح استان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه حتمال بارش در روز یکشنبه بیشتر به نظر می رسد ادامه داد: تشدید وزش باد در منطقه، ممکن است اواخر وقت شنبه تا یکشنبه صبح، هوای مناطق مرزی و غربی استان را نیز کم و بیش غبار آلود کند.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین دمای هوا، تا روز یکشنبه، تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت ولی در روز دوشنبه بطور نسبی افزایش می یابد.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر با ۹ درجه و قصرشیرین با ۴۱ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۲ و ۳۲ درجه بالای صفر در نوسان بود.

در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.