موافقت وزارت بهداشت با اختصاص تجهیزات رادیوتراپی به ایلام
21 خرداد 1402 - 11:48
بازدید 62
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: وزارت بهداشت برای توسعه زیرساخت های درمانی در استان با اختصاص تجهیزات رادیوتراپی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام موافقت کرده است.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان:جاسم محمدی اظهار کرد: استان ایلام با ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک یکی از مناطق مرزنشین کشور است که در بحث امکانات درمانی و بهداشتی نیازمند توجه ویژه است.

وی با اشاره به تردد میلیونی زوار عتبات عالیات به خصوص در ایام اربعین در استان، گفت: به تازگی امکانات خوبی با رایزنی های نمایندگان استان در مجلس به دانشگاه علوم پزشکی استان اختصاص یافته است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به کمبود دستگاه ام آر آی در استان، گفت: به تازگی وزارت بهداشت با اختصاص یک دستگاه ام آر آی در بخش دولتی به استان موافقت کرده و در اولویت واگذاری قرار گرفته است.

محمدی تصریح کرد: به منظور توسعه زیرساخت های درمانی در شهرستان های استان ایلام، تسریع در روند واگذاری دستگاه تشخیص ای سی تی اسکن بیمارستان امام علی(ع) سرابله نیز در اولویت واگذاری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین نیازهای درمانی استان ایلام ایجاد مرکز رادیوتراپی است، خوشبختانه برای راه اندازی این مرکز تفاهم لازم با وزارت نفت منعقد شده و وزارت بهداشت نیز موافقت خود را برای اختصاص تجهیزات رادیوترابی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرده است.

محمدی اضافه کرد: بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی مرکز رادیوتراپی در استان نیاز است که قرار است این مرکز با مشارکت وزارت نفت و بهداشت در استان ساخته شود.

وی اضافه کرد: همچنین تجهیز درمانگاه پایانه مرزی مهران برای خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی نیز جزو اولویت های وزارت بهداشت قرار گرفته است.

بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته سالانه حدود یک هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی بدخیم در استان اضافه می شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.