استاندار کرمانشاه: پیشنهاد عدم قطع برق پنج استان با نرخ بیکاری بالا به وزیر کشور ارائه شد
27 خرداد 1402 - 12:17
بازدید 46
4
استاندار کرمانشاه گفت: دوشنبه اخیر در جلسه مشترک استانداران با وزیر کشور پیشنهاد عدم قطع برق صنایع پنج استان دارای بیشترین نرخ بیکاری در فصل تابستان را ارائه کردیم و این پیشنهاد را تا تصویب نهایی پیگیری می‌کنیم.
منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش گفتمان: «محمدطیب صحرایی» در نشست مدیریت و کنترل پیک انرژی در استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ بر ضرورت برنامه ریزی برای مصرف بهینه برق تاکید کرد و افزود: حتی در صورت عدم قطع برق در استان کرمانشاه باید یک مجموعه آموزش های کاربردی برای مصرف بهینه برق در حوزه های کشاورزی، صنعت و مصرف خانگی ارایه شود.

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی و سیاست های تشویقی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مصرف برق نباید تنها به کاهش مصرف صنایع بسنده کنیم بلکه باید با فرهنگ سازی و برنامه‌های تشویقی مصرف خانگی، تجاری و خدماتی را هم بهینه کنیم.

وی افزود: باید این باور در افراد تقویت شود که صرفه جویی به اقتصاد خانواده آنها و همچنین حرفه آن ها کمک می کند.

مقام عالی استان عنوان کرد: در دهه های گذشته یک جریان سازی فرهنگی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز وجود داشت و شخصیت های تلویزیونی معروفی هم برای برنامه درست شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال هاست در این زمینه فرهنگ سازی خاصی صورت نمی گیرد در ادامه گفت: شبکه زاگرس با کمک دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو باید در این عرصه فعال شود.

صحرایی یادآور شد: بخشی از صرفه جویی برق کمک به پایداری شبکه برق سراسری است ولی بخش مهمی از آن کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از هدر رفت برخی هزینه ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تامین روشنایی معابر در شهر کرمانشاه را ضعیف توصیف کرد و گفت: روشن بودن معابر به ایجاد حس امنیت و آرامش روانی و روحی شهروندان کمک می کند و باید این نقیصه برطرف شود.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با کمک دستگاه ها و مجموعه های مختلف و همراهی مردم، یک تابستان خوب و همراه با برخورداری از نعمت برق برای همه در پیش داشته باشیم.

در ادامه این نشست شرکت توزیع برق استان گزارشی از وضعیت انرژی استان ارایه کرد و در ادامه برنامه های این مجموعه برای مدیریت و کنترل پیک انرژی در حوزه های مختلف، مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید دو هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.